ראשי » שירותי שילוח בינלאומי ליפן

שירותי שילוח בינלאומי ליפן

יפן הוא יעד רחוק מאד מישראל ולכן אופציות השילוח הן האווירית והן הימית כרוכות בזמני שילוח ארוכים יחסית. 

שירותי שילוח בינלאומי ליפן

יצואנים אשר מייצרים מוצרים עבור השוק היפני, שולחים ליעד זה כמויות גדולות מאד של פריטים לאור גודלה של המדינה והכמות הגדולה של האוכלוסייה. כל יצואן מבצע תחשיב של כל משלוח ובהתאם לכך מקבל החלטה אם לשלוח כל משלוח בדרך האוויר, או בדרך הים וזאת בהתאם להצעת המחיר ולתחשיבי השילוח שביצע עבור הלקוח.

שירותי שילוח בינלאומי ליפן בדרך הים אורכים בין חודשים לשלושה ובדרך האוויר במקסימום שבועיים וזאת כיוון שאין טיסות ישירות ליפן. לכן המשלוח יועבר לנמל תעופה גדולה כמו הונג קונג או בנגקוק ומשם בטיסת המשך לעיר הרלוונטית ביפן כמו טוקיו, אוסקה, קיוטו או ערים אחרות. 

שילוח ימי ליפן 

שילוח לחו”ל של מטענים גדולים מתבצע בדרך כלל במכולות. על פי כמות הסחורות בוחרים בחברת שירותי שילוח בינלאומי ליפן את האופציה המועדפת כדי שכל התכולה תיכנס לתוך מכולה אחת בגודל הסטנדרטי או הגדול יותר. יש גם מקרים רבים שבהם הסחורה היא רבה ולכן ממלאים מכולה וחצי ולמכולה שאינה מלאה מצרפים סחורה של ספק ישראלי אחר וכך הם חולקים בעלויות בשיטת הקונסולידציה. 

המשלוחים מגיעים לערי נמל רבות שמקיפות את האיים ביפן כמו יוקוהמה, צ’יבה, אאומרי ואחרים.

שילוח אווירי ליפן 

מאז מגפת הקורונה העלויות של השילוח הימי עלו באופן מאד משמעותי ויש עומסים רבים על ספינות המשא. כשמדובר ביעד כה רחוק כמו יפן, יצואנים רבים שוקלים להשתמש באופציה של הובלה אווירית ליפן. לאחר בדיקת העלויות ותאום עם הלקוח ביפן, יש מקרים שבהם גם אם מעמיסים עלויות נוספות עדיף לבצע משלוח מהיר. ברוב ימות השנה אין טיסות ישירות לנמלי התעופה השונים ביפן ולכן מבצעים זאת באמצעות טיסת קונקשן והיפנים נהנים מהגעה מהירה יחסית של הסחורה לאחר כשבועיים.

ביטוח עבור משלוחים

החשיבות של ביטוח אווירי וימי הוא מהותי כיוון שהמשלוחים הם בקנה מידה גדול והעלויות הן משמעותיות. בעת מילוי הפוליסה יש לציין את הערך האמיתי של כל הסחורה להביא תמיד בחשבון את המקרה הקיצוני שבו יהי אובדן של הסחורה מכל סיבה שהיא. שריפה, טביעה של הספינה, גניבה ועוד. 

כאשר קורה מקרה ביטוח, חברת הביטוח תעניק פיצוי כספי מלא וזאת כיוון שיש בפוליסה הייחודית של שירותי שילוח בינלאומי ליפן סעיפים חריגים שמחייבים את חברת הביטוח להעניק פיצוי מלא ולא פיצוי חלקי כפי שהיה במקרים מסוימים בעבר. 

הביטוח כולל הובלה ימית, אווירית ויבשתית ויש לרכוש פוליסה נפרדת לכל משלוח, על פי סוג הסחורה שיש בו ועל פי ערכו הכספי.

שותפים עסקיים ביפן 

כאשר המשלוחים הישראליים מגיעים ליפן, אנחנו דואגים שהשותפים העסקיים שלנו יבצעו את כל הפעולות הנדרשות כדי לשחרר את המכולה מהמכס. לאור המסמכים המסודרים והמיסים ששולמו, אם מדובר בסחורה רגילה שכבר הגיעה כמה פעמים בעבר ליפן, ברוב המקרים השחרור יהיה חלק ומהיר. 

הצוותים המקצועיים של חברת שירותי שילוח בינלאומי ליפן וממנה, מעבירים את המכולה או המכולות אל מחסניו של הלקוח שהזמין את הסחורה. 

כדי לנהל נכון ויעיל את האופרציה המורכבת ובמיוחד במדינות שיש בהם מדברים וקוראים בשפה שונה כמו ביפן, אנו עובדים עם שותפים עסקיים שהם מיומנים ומנוסים, הם עובדים בשיטות הממוחשבות והטכנולוגיות החדישות כמונו וכך העבודה מתבצעת באופן מדויק ועל פי ההנחיות שלנו. כשמדובר בעם היפני אנחנו יודעים שכל הפעולות יבוצעו על הצד הטוב ביותר ובמלוא האחריות.

הצוותים מגיעים לשדה התעופה כדי לקבל שילוח אווירי ליפן שיצא מישראל, או לחלופין מגיעים לנמל הימי הרלוונטי כדי לקלוט שילוח ימי ליפן. כיוון שמדובר במדינה שהיא ענקית העבודה היא מול חברת שילוח אחת שיש לה סניפים ברחבי יפן, או לחלופין כמה חברות אשר עוסקות בשילוח ובכל עיר יש לנו שותפים עסקיים אחרים. המטרה היא שתהיה לנו נציגות בכל עיר נמל גדולה וזאת כדי להעניק טיפול רוחבי בכל מה שקשור בנושא שירותי שילוח בינלאומי ליפן.

משלוחים מיוחדים מישראל ליפן 

מעת לעת חברת שירותי שילוח בינלאומי ליפן מבצעת משלוחים יוצאי דופן כמו לדוגמה פריטים מאחד מהמוזיאונים בישראל ליפן. כך אנו שולחים ארגזים ממוזיאון טיקוטין שהוא המוזיאון היפני היחיד בישראל שממוקם בחיפה, אל אחד המוזיאונים המרכזיים בטוקיו או בערים אחרות לשם תצוגה של פריטי אספנות ייחודיים. 

הפריטים נארזים בארגזים מיוחדים כאשר המוצרים מקובעים וקשורים היטב וכך לא תהיה תזוזה לאורך כל ההפלגה או הטיסה. לאחר כמה חודשים, הפריטים חוזרים למוזיאון בישראל.

מכולות ממרלוג”ים 

חברות ייצוא מאחסנות את התוצרת שלהם במכולות או בארגזים ומאחסנת אותם באחד המרלוג”ים שלנו ברחבי הארץ. כיוון שהכמות היא גדולה, נוח מאד לאחסן את הציוד ורק בשלב שני לרכז את כל הסחורה המוכנה ולשלוח אותה בבת אחת בשילוח ימי או אווירי על פי בחירתו של הלקוח. 

שאלות ותשובות 

לאור הדרך הארוכה ליפן, אני חושש לסחורה ומעדיף לשלוח הכול בהובלה אווירית. מה הפרש העלויות?

יש לבדוק זאת באופן מעשי על פי פרטי המשלוח. בעבר ההבדל היה תהומי פי 3 או פי 5 תלוי בהרכב הסחורה. אך לאחרונה העלויות של השילוח הימי עלו באופן מאד משמעותי ולכן הפערים הצטמצמו.
השאר כאן את הפרטים שלך ואיש הקשר יבדוק זאת על פי המרחק מישראל לעיר הספציפית ביפן, משקל הסחורה הנפח שלה ופרמטרים נוספים. לאחר קבלת מלוא המידע תוכל לקבל החלטה על אופציית השילוח המועדפת.
במציאות החדשה אכן לקוחות רבים שעד עתה שלחו סחורות באמצעות שירותי שילוח בינלאומי ליפן בשילוח ימי עברו כעת לשלוח באוויר. זאת כיוון שכאשר הפערים הכספיים הם לא משמעותיים עדיף שהסחורה תגיע ליעד מהר יותר לשביעות רצונם של הלקוחות.

כיצד מתאמים שירותי אחסון עבור מכולה שאמורה להגיע ארצה?

השאר כאן את פרטיך ואיש הקשר שלנו יתאם זאת עבורך. יש מתחם ייעודי לכך בכל מרלו"ג עבור המכולות, אך עליו לוודא היכן יש מקום פנוי.

מהי ההתנהלות הנכונה להערכתכם בנושא תיאום משלוחים ליעדים רחוקים?

בשלב ראשון יש ליידע את הלקוח לגבי משך השילוח בים או באוויר ולגבי העלויות בהתאם להצעת המחיר שתקבלו מאיש הקשר שלנו. על פי הצורך של הלקוח בסחורה, הוא יקבל החלטה לגבי עלויות השילוח והאופציה המועדפת עליו.
כמו כן חשוב שיידע את העלויות הנלוות כולל מיסים וזאת בהתאם לסווג של הסחורה ולהוראות שונות של המכס ושל מכון התקנים.

מהי התדירות של הגעת ספינות לאחד מנמלי הים בישראל בדרכן אל מזרח אסיה?

יש לבדוק נושא זה נקודתית על פי התאריכים הרלוונטיים. הספינות הללו לא מגיעות ארצה לעיתים תכופות, אך יש להן נתיב שייט קבוע ולכן אפשר לדעת מהו התאריך שבו כל ספינה צפויה לעגון בכל נמל ימי ביפן ובמדינות אחרות.
עם זאת מכיוון שזו דרך ארוכה יש תמיד לקחת מרווח ביטחון, כיוון שעלולות להיות תקלות בדרך עקב גורמים שונים צפויים או לא צפויים.

אתם מעוניינים לשלוח משלוח למזרח אסיה או למקום אחר בעולם? דברו אתנו. המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם בכמה אופציות לשילוח יעיל וחסכוני. 

No items found