ראשי » שילוח לארה”ב – כל מה שצריך לדעת

שילוח לארה”ב – כל מה שצריך לדעת

יצרנים ישראלים רבים מייצרים מוצרים רבים על פי ההזמנות של הלקוחות שלהם ברחבי ארצות הברית. אף על פי שמדובר במרחק רב, מערכות הלוגיסטיקה בין שתי המדינות פעילות באופן מוצלח ויעיל ביותר כבר שנים רבות. 

שילוח לארה”ב 

תהליך השינוע לארה”ב מתחיל בסיעור מוחות מקצועי של הנציג שלנו עם הלקוח בישראל, כדי להתאים את אופציות השינוע הנכונות ביותר עבור המשלוחים הללו. הנציג מקבל מידע לגבי מהות הסחורה הערך הכספי שלה, המשקל והנפח הצפויים, אופן האריזה וכל מידע אקוטי נוסף. 

בהתאם למידע לגבי שילוח לארה”ב הוא עורך דוח שילוח ללקוחות אשר כולל את אופציית השילוח בדרך הים ואת אופציית השילוח בדרך האוויר. הוא מעניק ללקוח מידע רוחבי על היתרונות וגם על החסרונות של כל שיטה כדי שהלקוח יגבש חשיבה סופית בנושא זה.

משלוח מכולה לארה”ב אורך פרק זמן ארוך וזאת הן לאור המרחק הרב והן בהתאם לנקודה על המפה, יש ערים שנמצאות בצפון אמריקה בסמוך לגבול עם קנדה ולכן זמן ההגעה אליהן הוא ארוך יחסית. עם זאת העלות של השילוח הימי הוא זול באופן משמעותי מול עלויות השילוח האווירי וכאשר מדובר בכמות גדולה וכבדה של ציוד, הפערים הם מהותיים.

הלוגיסטיקה של העברת המטענים בדרך האוויר 

אם הלקוח מחליט על שינוע אווירי, הנציג מעביר לו הנחיות כיצד לארוז את המטען, כמה ארגזים יהיו בכל משטח והמשקל המקסימלי של המטען. אנחנו מתאמים עבור המטען את הטיסה הישירה במטוס מטען או במטוס נוסעים שאמור לצאת בימים הקרובים ליעד, או לחלופין המטען יוטס בטיסה אחת לנמל תעופה גדול ומשם בטיסת המשך נוספת, אם לא קיימת טיסה ישירה. 

המשאית שלנו מובילה את המשטחים למסוף המטענים והנהג מבצע את כל תהליך הקליטה והרישום בהתאם למסמכים שהוכנו והועברו מראש עבור המטען. במסמכים הללו מצוי כל המידע המפורט לגבי שילוח לארה”ב ואישורים על ביצוע כל התשלומים הנדרשים עבור אגרות, מיסי נמל ועוד. 

הלוגיסטיקה של העברת המטענים בדרך הים

אם הלקוח מעדיף לבצע שילוח לארה”ב באמצעות מכולה, הצוותים שלנו מבצעים המכלה של המכולה כל המשטחים מועברים לתוך המכולה והמטען כולו נקשר, כדי שלא תהיה כל תזוזה במהלך ההפלגה. לאור הניסיון רב השנים של האורזים, הם יודעים באופן מדויק כיצד כדאי לסדר את הציוד כך שהסיכוי שהארגזים יפלו הוא כמעט אפסי. 

לעיתים המשאית אוספת את הסחורה שהוכנה מראש מהמפעל ולעיתים מדובר בסחורה שאוחסנה זמן רב בתוך מרלו”ג והוצאה ממנו לקראת מועד המשלוח הימי. 

בהתאם למועד ההפלגה הצפוי של האונייה, מעבירים את המכולה לנמל הימי. לאחר שכל הניירת נבדקת כולל אישורי התשלומים והמכס, אפשר להעלות את המכולה לספינה אשר אמורה להגיע לנמל הספציפי בארה”ב. 

העברת מפעלים לארה”ב 

שינויים עסקיים שונים יוצרים צורך לבצע העברת מפעלים מישראל לארה”ב. ברוב המקרים קיימות במפעלים מכונות גדולות ולכן העברת כל הציוד באמצעות שילוח ימי למרחק כה גדול, הוא מבצע לוגיסטי מורכב אך בתכנון נכון, הכול אפשרי. 

נציג שלנו אשר ביצע כבר מהלכים רבים מסוג זה, גם במקרה זה הוא מלווה את הנהלת המפעל והם קובעים את הפעולות שיש לבצע עבור שילוח לארה”ב. בשלב הראשון מתקבלת החלטה אילו מכונות יועברו למפעל החדש ואילו מכונות יימכרו לאור גילן המופלג וחוסר הכדאיות הכלכלית בשינוע 

אריזת מוצרים לקראת המעבר 

לקראת שילוח לארה”ב יש לארוז היטב את כל הציוד, כדי למנוע מצב של נזק או פגיעה. זו הסיבה שהצוות המיומן של האורזים שלנו מגיעים למפעל עם חומרי אריזה שמתאימים לסוג של הציוד שיישלח מעבר לים. הם אורזים כל פריט באופן מוקפד באמצעות יריעות ניילון רגילות וגם יריעות בועות בכל ההיקף שלו. 

יש פריטים מיוחדים שאורזים בתוך ארגז עץ מאסיבי המותאם למידות של המכונה הייחודית וכך היא מוגנת מכל כיוון. בתום האריזה קושרים את המוצר וגם נועלים את הארגז כדי למנוע מעשי פריצה או גניבה. 

ביטוח ימי ואווירי

כל משלוח שיוצא מישראל הן בים והן באוויר מבוטח כדי להעניק לו כיסוי מלא למקרה שיהיה צורך בפיצוי כספי. הפוליסה הייחודית שאנו מפעילים עבור הלקוחות שלנו כוללת סעיפים יוצאי דופן שאינם מופיעים בפוליסות מקבילות. זאת כיוון שלאורך השנים נחשפנו למקרים שונים שבהם הלקוחות לא קיבלו כלל פיצוי מחברת הביטוח עבור נזקים שנגרמו לציוד שלהם, או לחלופין קיבלו פיצוי נמוך. 

זו הסיבה שהפקנו יחד עם חברת הביטוח פוליסה אופטימלית שמתאימה לכל תרחיש. כך הלקוחות יכולים ליהנות משקט נפשי עד מועד הגעת הציוד במסגרת שילוח לארה”ב או לכל מדינה אחרת. 

העברת משרדים 

לצורך העברת משרדים לחו”ל, מבצעים המכלה של כמה מכולות עם כל הציוד המשרדי שחייבים להעביר למשרדים החדשים. זאת לאחר שבוצע סינון וחלק מהציוד נמכר או נתרם, כדי לשלוח רק את הציוד שהוא מהותי לפעילות של המשרד. המטרה היא לא לשנע פריטים מיותרים כדי לא לשלם עלויות מיותרות ולא נחוצות. 

שאלות ותשובות 

אני אמור לשלוח משלוח גדול ללקוח שלי והמפעל שלו ממוקם במרחק גדול מאד מכל נמל ימי בארה"ב. מה הפתרונות?

אף משימה אינה מורכבת עבורנו ויש לנו פתרון לכל נושא לוגיסטי. הנציג שלנו שמלווה את העסק שלכם בוחן את מיקומו של המפעל ומחפש את הנקודה הימית שהיא הקרובה ביותר כדי שההובלה היבשתית לא תייקר באופן משמעותי את עלות השילוח כולו. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום קל מאד לבדוק מהם המרחקים בין הערים השונות, כדי לקבל החלטה איזה נמל הוא הקרוב ביותר.

כמו כן בודקים את תכיפות הגעתן של ספינות סחר לנמל זה. לעיתים מדובר בנמל ימי קטן שלא מגיעות אליו ספינות לעיתים תכופות ולכן שילוח לארה"ב ייקח זמן ארוך יותר מהמקובל. במקרה כזה עדיף להפנות את המטען לנמל גדול יותר, גם אם המרחק היבשתי הוא נסיעה של כמה שעות יותר. 

הנציג המומחה בוחן את כל הפרמטרים ובהתאם לכך מגיש לך דוח מפורט עם המלצה מקצועית איך כדאי לפעול במקרה זה.

מהם הבדלי המחירים בין שילוח ימי לשילוח אווירי?

יש כמה קריטריונים שיוצרים יחד את העלות הכללית, כמו משקל הסחורה והנפח של האריזה. המרחק ליעד ואם מדובר בטיסה אחת או שתי טיסות כאשר לא קיימת טיסה ישירה.

הנציג שלנו ירכז את מלוא הנתונים ובהתאם לכך יעביר לך שתי הצעות מחיר ובכל אחת מהן אומדן עלויות למשלוח ימי ולמשלוח אווירי. בהתאם לכך תוכל לקבל מהנציג שלנו הכוונה מקצועית ועל פיה תוכל לקבל החלטה לכאן או לכאן.

אני אמור לקבל שתי מכולות מהולנד אך אין לי מקום אחסון במחסן שלי לכמות כה גדולה של סחורה. אני מבין שיש לכם מרלו"גים, אשמח לקבל על כך מידע.

יש לנו שבעה מרלו"גים ברחבי הארץ ועל פי המקומות הפנויים בכל אחד מהם, אפשר לאחסן בהם את המכולות כמות שהן עד המועד שתרצה לפתוח אותן ולהוציא את התכולה, או להעביר את המכולות לפריקה במחסן שלך. 

מהי הדרך היעילה והמהירה ביותר לשחרור מכולה מהמכס בחו"ל?

יש לנו שותפים עסקיים שעוסקים בכל מעטפת השילוח, בכל מדינה בעולם. לאחר שאנחנו מיידעים אותם בפרטי המשלוח, הם משחררים את המכולה ומעבירים אותה לכל כתובת נדרשת. אם אין עיכובים של עגינת הספינה או של המכס, התהליך אורך כמה שעות בלבד על פי המרחק של ההובלה היבשתית.

נושא השילוח הבינלאומי הוא מורכב ולכן חשוב שתפעלו באמצעות חברה וותיקה ומקצועית שתסייע לכם בהליך זה. השאירו כאן את פרטיכם ונשוחח אתכם בקרוב. 

No items found