ראשי » שילוח אמנות בינלאומי – הפתרון המושלם לחשיפה עולמית

שילוח אמנות בינלאומי – הפתרון המושלם לחשיפה עולמית

מי שעוסק ביום יום שלו בנושא שינוע חפצי אמנות הוא מומחה בתחום זה ולכן הוא בעל יכולות ומסוגלות להעניק שירות יוצא דופן למוסדות אמנות בארץ ובחו”ל. זו מיומנות שנרכשת לאורך שנים רבות ולכן בזכותם אפשר לבצע מיזמים חוצי גבולות, הכוללים העברה של פריטי אמנות רבים מישראל למדינות מעבר לים וגם מהמדינות השונות לישראל.

שילוח אמנות בינלאומי

כאשר מוזיאון או גלריה זקוקים לנושא של שילוח אמנות בינלאומי, הם פונים לחברת גלובוס ואיש קשר מעניק להם ליווי מקצועי משלבי התכנון דרך שלבי הביצוע, השינוע היבשתי, שילוח ימי או אווירי ועד ההגעה ליעד. 

מדובר בהליך לוגיסטי לא פשוט שדורש היערכות רבה ותכנון מדוקדק, כדי להצליח במשימה. בתחילת התהליך איש הקשר נפגש עם גורמי המפתח במוזיאון כדי להבין את גודלו של הפרויקט ואילו חפצי אמנות יש להעביר ולאן.

תכנון השילוח הימי או האווירי 

בהתאם לגודלם של הפריטים, הכמות שלהם ומשקלו של כל אחד מהם, מכין איש הקשר שתי הצעות מחיר של שילוח אמנות בינלאומי. האחת עבור שילוח ימי והשנייה עבור שילוח אווירי. הוא מעביר הסברים מפורטים לגבי כל אחת מהאופציות מהם היתרונות ומהם החסרונות שלה, לוחות זמנים למועד השילוח ומועד ההגעה בכל אחת מהאופציות. 

מנהלי המוזיאונים, האוצרים ואנשי התפעול מקבלים את הנתונים ומבצעים סיעור מוחות, כדי להחליט מהי הדרך הנכונה ביותר שתשמור מכל משמר על הפריטים הללו וגם העלויות יהיו סבירות.

בהתאם להחלטת הנהלת המוזיאון לגבי שילוח אמנות בינלאומי, מתחילים בהכנות של אריזת יצירות האמנות. כל יחידה מקוטלגת וממוחשבת, מודדים אותה מכל הכיוונים האפשריים ומצלמים אות המוצר הייחודי.

בניית הארגזים אורכת זמן רב והיא כוללת אלמנטים שיגנו על חפצי האומנות במקרה של לחות רבה, מזג אוויר קר במיוחד או סערות בלב ים, רטיבות ועוד. לכן מבצעים הליך של אטימה הרמטית לכל ארגז כדי להעניק לו את מלוא המעטפת להגנתו.

אנשי המקצוע בנגריה מייצרים ארגז עץ מאסיבי עבור כל יצירת אמנות על פי גודלה וצורתה באופן ייעודי. לאחר שכל האריזות מוכנות, מעבירים אותן למוזיאון. אנשי המוזיאון בסיוע של עובדי מחלקת האריזה של גלובוס אורזים כל פריט בנפרד בארגז המיועד לו. הפריט נארז בעטיפות ייחודיות של נייר משי ומוכנסות למיקום שתואם עבורו בתוך הארגז באופן מקובע, כך שלא יזוז במהלך כל הנסיעות הארוכות.

לאחר האריזה של כל פריט באופן מקצועי, מבצעים על פי הצורך קשירה או עיגון. בנוסף לכך, כל ארגז נסגר וננעל באמצעות מנעול וזאת כדי למנוע מצב שבו שודדי אמנות יגנבו את התכולה.

שילוח אמנות בינלאומי

שילוח ימי של פריטי אמנות

שילוח יצירות אמנות נעשה במקרים רבים על ידי חברת שילוח ימי אשר מתמקצעת בפרויקטים חובקי עולם מסוג זה. לאחר שכל המוצרים ארוזים מניחים את ארגזי העץ בתוך המכולה והעובדים המנוסים מבצעים הליך של המכלה, תוך חלוקה מדויקת של המרחב כדי שלאף ארגז לא יהיה מקום לתזוזה במהלך הנסיעה הארוכה. הסידור הפנימי בתוך המכולה כאשר מדובר בארגון של שילוח אמנות בינלאומי, הוא אמנות בפני עצמה. 

כל הארגזים נקשרים ומעוגנים לדפנות המכולה. אנשי הבקרה והפיקוח שלנו מבצעים בדיקה היקפית של כל השטח, כדי לוודא שכל ההמכלה בוצעה כיאות ואפשר להעביר את המכולה לנמל הימי לצורך שילוח בינלאומי. 

שילוח אווירי של יצירות אמנות 

יש מקרים שבהם הלקוחות בוחרים לבצע שילוח לחו”ל בדרך האוויר. גם במקרים הללו מכינים אריזות עץ מאסיביות ומדויקות במידותיהן כדי שלכל פריט תהיה האריזה שלו. הארגזים מועברים למסופי הסחורות בשדה התעופה ומעלים אותן על מטוסי מטען או מטוסי נוסעים.

החשיבות של שילוח תערוכות למוזיאונים אחרים 

החלפת תערוכות בין מוזיאונים היא נושא רגיל ורוטיני בין מוזיאונים שונים בעולם. לעיתים מדובר בתערוכת יחיד של צייר מסוים, או בתערוכה שכל כולה עוסקת בנושא מסוים, לדוגמה ציורים אבסטרקטיים של אמנים שונים מכל העולם, או אמנים ישראליים.

כמו כן יש הרבה תערוכות שעוסקות בממצאים ארכיאולוגים שנמצאו במקומות יוצאי דופן בישראל המעידים על מה שקרה כאן בתקופת הביזנטיים, הרומאים, היווניים ועוד. מי שמביט בממצאים הללו מהין הרבה יותר את כל מה שקרה בארץ בעבר ואיזה שימוש עשו המנהיגים בכל אחד מהכלים כמו כלי מלחמה, כלי אוכל ופריטים משונים רבים אחרים.

הפעלת ביטוח ימי או אווירי 

בכל אחת מהאופציות עבור שילוח אמנות בינלאומי יש להביא בחשבון כחלק מהעלויות הקריטיות את נושא הפעלת הביטוח. היקף הביטוח חייב להיות מדויק וערכו אמור להיות כתחשיב של כל יצירות האמנות יחד על פי מה שקובע מעריך מקצועי. קיים חשש שאם ההיקף יהיה נמוך יותר, יהיה זה תת ביטוח ובמקרה כזה, המוזיאון לא יקבל את מלוא הפיצוי הכספי במקרה של הפעלת הביטוח אם יהיה נזק, שבר, גניבה או חלילה שריפה. 

לכל אחד מהפריטים הללו שאמורים לנוע במסגרת שילוח אמנות בינלאומי, יש ערך כספי גבוה ומדובר באקסמפלר בודד, כך שאם הוא יאבד מכל סיבה שהיא זהו נזק עצום לגורים שונים, כמו האמן והמוזיאון.

שאלות ותשובות 

האם אתם עוסקים גם בנושא של העברת מפעלים?

אחת מההתמחויות של חברת גלובוס היא נושא העברת מפעלים. בשנים האחרונות ביצענו פרויקטים מסוג זה הן בתוך ישראל והן בהעברת מפעלים שפעלו בישראל למדינה אחרת מעבר לים. זהו מיזם לוגיסטי בעל רבדים רבים של פעילויות שיש לבצע ולכן הוא מתוכנן כמה חודשים מראש. אנשי הלוגיסטיקה מפלחים את כל הפעולות הנדרשות על פי המחלקות השונות, כדי שיהיה ברור מה מבצעת כל מחלקה ועל מה היא אחראית. 

כלל הפעולות יוצרות פאזל שלם. כאשר כל אחד יודע מהן המשימות שלו, הוא מבצע אותן על הצד הטוב ביותר. מנהל הפרויקט שלנו מוודא שכל השלבים מתבצעים כראוי לאורך כל הדרך.

האם נושא של שילוח אמנות בינלאומי קורה לעיתים קרובות או שזה מבצע חד פעמי אחת לכמה שנים?

הדברים משתנים בהתאם לנושא של תערוכות נודדות ולהסכמים השונים שנחתמים בין המוזיאונים השונים. יש שנים שיש בהן הרבה מאד תערוכות שיוצאות מישראל למדינות זרות ושנים שהפעילות היא מינורית. כך קורה גם בכיוון ההפוך וזאת בהתאם לפעילות הכללית בתחום האמנות ולתקציבים הקיימים.

אילו פריטי אמנות אפשר לשלוח בארגזים הללו?

אנחנו העברנו בשנים האחרונות, תמונות, סוגים שונים של ציורים ממוסגרים כמו ציורי שמן פסלים בגדלים שונים, עתיקות וגם ממצאים ארכאולוגיים כמו כדים מתקופות שונות בהיסטוריה של ארץ ישראל. 

אילו עלויות משלם המוזיאון מלבד ייצור האריזות עבור חפצי האמנות?

יש עלויות של שינוע יבשתי מהמוזיאון לנמל הימי או האווירי. כמו כן אגרות, מיסים, עלויות של הטסת הארגזים בשילוח אווירי או העברת המכולה על הספינה ממדינה למדינה על פי משקלה. לעיתים יש גם עלויות נוספות בהתאם לקביעת המכס. 

איש הקשר של גלובוס אשר מלווה אתכם משלבי התכנון של המיזם, יעביר לכם גם את ההערכה של העלויות הנלוות כך שתדעו את היקפן.

אם הפרויקט גדול עליכם, אנחנו נשמח להעניק לכם הכוונה כך שהוא יעבור בהצלחה. השאירו כאן את פרטיכם והנציג שלנו המטפל בתחום שינוע חפצי אמנות, יהיה אתכם בקשר בקרוב. 

No items found