חברת שילוח בינלאומי עוסקת בכל מה שקשור לתיאום משלוחים בין ישראל לארצות העולם וגם בכיוון ההפוך, מכל מדינה על פני הגלובוס לישראל. מדובר באופרציה שהיא מורכבת ולעיתים אף סבוכה ולכן אנשי המקצוע שעוסקים בתחום זה, הם מומחים לכך ועם השנים גיבשו דרכים יצירתיות כדי לטפל במקרים שונים במהלך השילוח.
אופציות של משלוחים
לאור מיקומה של ישראל במפת העולם והעובדה שכמעט אין הובלות יבשתיות למדינות השכנות, רוב המשלוחים מתבצעים בדרך הים, או לחלופין בדרך האוויר. חברת שילוח בינלאומי מציעה לכל אחד מלקוחותיה את שתי האפשרויות ובהתאם לפרמטרים שונים, כל לקוח בוחר את צורת השילוח הנכונה עבור כל אחד מהמשלוחים שלו.
שילוח ימי
שלוח ימי מאירופה לישראל אורך כשבועיים שלושה וזאת בהתאם למיקומה של נקודת המוצא. חברת שילוח בינלאומי מתאמת את נושא השילוח מחו”ל באמצעות השותפים העסקיים, אשר משרדיהם ממוקמים בסמוך לנמל הימי. בהתאם לצורך הספציפי, אנשיהם דואגים לקבל את המשלוח שמוכן עבור היבואן הישראלי, הם ממכילים את המכולה באופן אחראי ביותר ולאחר מכן מבצעים את משלוח מכולה לנמל.
אנשי האופרציה בישראל מתאמים מראש על איזו ספינה תעלה מכולה זו, כדי שמועד ההגעה שלה ארצה יהיה מוקדם ככל האפשר. לכל ספינה שיוצאת מאירופה יש קו שיט שנקבע מראש ולכן אם מדובר לדוגמה בנמל ימי בהמבורג בגרמניה או בארצות סקנדינביה, הספינה תחלוף על פני מדינות רבות, במקצתן היא תעגון ותוריד מכולות שמיועדות למדינות הללו כמו איטליה או יוון ולאחר מכן היא תמשיך לאחד מנמלי הים של ישראל, בדרך כלל חיפה או אשדוד, כדי לפרוק את המכולה.
עובדי חברת שילוח בינלאומי משחררים את המכולה ואם הכול תקין ואין דרישות מיוחדות של הנהלת המכס, לאחר שהוצגו כל המסמכים הרלוונטיים, מועברת המכולה למחסניו של היבואן.
לעיתים המכס מבקש לבצע בדיקה של מכון התקנים, אם מדובר במוצר חשמלי, גוף תאורה או פריטים אחרים, יהיה עיכוב בשחרור המכולה מהנמל עד שנושא זה יוסדר ותאושר הכנסת המוצרים לישראל.
הובלה אווירית
אחד היתרונות המובהקים של הובלה אווירית הוא בכך שהמטענים מגיעים מהר יחסית ליעד. הנציגים של חברת שילוח בינלאומי בוחנים עבור כל לקוח את המועדים הקרובים שבהם יש טיסות מטען, או טיסות סדירות שעדיין יש אפשרות לצרף אליהן מטען. ברוב המקרים התיאום הוא לאחד הימים הקרובים ולכן ההגעה היא לאחר ימים בודדים.
הטיסות הסדירות למדינות רבות באירופה ובארצות הברית הן יומיות ולעיתים יש כמה טיסות ביום. לכן אפשר לתאם שילוח מהיר לשביעות רצונו של הלקוח ושל מזמין ההזמנה מעבר לים.
אפשר לבצע הובלה אווירית באמצעות ארגזים בודדים, משטחים המכילים כמה ארגזים הסגורים ביריעות ניילון מאסיביות, שקים ועוד. ההחלטה לגבי אופן האריזה מתקבלת בהתאם לסוג המוצרים ולמשקל שלהם.
ביטוח על המשלוחים
יש להפעיל פוליסת ביטוח מקיפה, עבור כל משלוח הן באוויר והן בים. המגמה היא להעניק לכל פריט במשלוח את מלוא המעטפת וזאת למקרה של תרחיש לא צפוי. כאשר רוכשים פוליסה שמקיפה את הערך האמיתי של הסחורות, גם הפיצוי שיקבל הלקוח במקרה של נזק יהיה מלא.
הפוליסה החדשה שאנו מפעילים עבור שילוח אווירי או שילוח ימי, כוללת סעיפים ייחודיים שלא היו קיימים בעבר בפוליסות הללו ולכן לקוחות שנפגעו, לא קיבלו פיצוי מלא על נזקים שונים.
עלויות של שילוח בינלאומי
איש הקשר של חברת שילוח בינלאומי מבצע תחשיב ללקוחות עבור כל משלוח ספציפי וזאת כדי לראות את כדאיות השילוח ולקבל החלטה אם לבחור באופציה הימית או באופציה האווירית. ההובלה בים היא זולה באופן משמעותי מההובלה באוויר והפערים הכספיים עשויים להיות של חמישים אחוז ואף הרבה יותר מכך.
אם המשלוח לחו”ל ומחו”ל הוא דחוף עבור הלקוח, הוא מבקש כי חברת שילוח בינלאומית תבצע את המשלוח בדרך האוויר. אך אם מדובר במשלוח יקר לאור המשקל הכבד שלו, ההעדפה תהיה לשנע אותו בדרך הים וההבדל בעלויות יהיו מהותי ביותר.
שינוע של תכולת משרדים
משרדים רבים עוברים מעת לעת למיקום חדש לאור הצורך במשרדים גדולים או קטנים יותר. כיוון שבכל משרד יש מכשור עדין כמו מחשבים רבים, טלוויזיה ופריטים נוספים, כל מלאכת האריזה והשינוע מתבצעת במלוא תשומת הלב כדי שכל המוצרים יגיעו שלמים וללא פגמים למשרד החשד. מומחי האריזה מבצעים תהליך זה באופן מוקפד כדי שכל המוצרים יגיעו שלמים וללא כל פגע למיקומו של המשרד החדש במסגרת העברת משרדים.
שאלות ותשובות
איך מתאמים הובלה אווירית דחופה?
הדרך המהירה ביותר היא לשוחח עם איש הקשר שלנו והוא יבדוק את זמינות הטיסות ליעד המבוקש וזאת על פי המשקל המשוער של החבילות והנפח שלהן. לאחר הבדיקה המעמיקה שלו הוא יעביר ללקוח את מלוא המידע לגבי זמני השילוח, העלויות ומועד ההגעה ליעד.
אם מדובר ביעד שיש אליו טיסות ישירות, המשלוח יגיע די מהר ואם אין טיסות ישירות, יהיה צורך בביצוע קונקשן ולכן ההליך יהיה מעט ארוך יותר.
השאר כאן את פרטיך ואיש הקשר שלנו ישוחח אתך בהקדם כדי לסייע לך בניהול השילוח הדחוף.
אני אמור לקבל משלוח מסין שיכיל להערכתי חמש מכולות, מה סדר הדברים?
בשלב ראשון אנחנו מתאמים לך איש קשר ישראלי והכל מתנהל מולו. יש להעביר לו את כל המידע לגבי נקודות האיסוף של הסחורה מסין, אם מדובר במפעל אחד או מפעלים שונים, מהו היקף התכולה בכל מפעל, משקל, נפח, פירוט של סוג הסחורה ונתונים נוספים על פי דרישת המכס.
איש הקשר והשותפים העסקיים שלנו בעיר זו בסין, יבנו לוח זמנים אשר על פיו הם יאספו את כל הסחורות מכל אחד מהמפעלים בהתאם לפרמטרים שנקבעו ולאחר מכן יבצעו המכלה של מכולה אחר מכולה.
במקביל לכך צוות האופרציה מבצע את כל התיאומים הנדרשים כמו תשלום אגרות ומיסים, תיאום עם הנהלת הנמל הימי הקרוב, כדי שישריינו מקום לכל המכולות יחד, בספינה ספציפית שמפליגה למזרח התיכון.
לאורכו של כל התהליך, הלקוחות מקבלים את כל המידע על המסע הימי ועל מועד העגינה המשוער של הספינה בישראל.
השאר כאן את פרטייך ונשמח לסייע לך.
כיצד מתאמים הובלה מישראל לאנגליה באמצעות מכולת קירור?
איש הקשר שלנו ישוחח אתך לגבי מהות המשלוח, כדי לוודא שיש לנו מכולת קירור בגודל המתאים ובמועדים הנדרשים.
מכולת קירור פועלת בטמפרטורה נמוכה או בהקפאה וזאת על פי הוראות היצרן. מערכת בקרה עוקבת לאורך כל ההפלגה אחר הטמפרטורה במכולה, כדי שלא תהיה סטייה שעלולה לפגום בטיב של הסחורה. הבקרה מתבצעת על הספינה וגם במרכז השליטה בישראל.
האם אתם מבצעים גם העברת תכולה של דירות למטרת רילוקיישן?
יש לנו חברה נפרדת שזו תחום ההתמחות שלה. איש הקשר מלווה את המשפחה מתחילת הדרך ועד שהמכולה עוגנת בנמל הימי במדינה שבה המשפחה תתגורר בשנים הקרובות.
ברוב המקרים אנחנו מסייעים למשפחות הישראליות גם בתום השליחות שלהם וכך אנו מתאמים עבורם את שילוח המכולה עם כל הציוד שלהם חזרה לישראל.
נשמח לעזור לכם בכל צורך שלכם אשר קשור לנושא שילוח בינלאומי והצוותים שלנו יבצעו את הנדרש במומחיות וביעילות רבה. השאירו כאן את פרטיכם ונשוחח אתכם בהקדם.