ראשי » אפשרויות השילוח מסין באוויר ובים

אפשרויות השילוח מסין באוויר ובים

גלובוס לוגיסטיקה היא חברה וותיקה ופורצת דרך אשר עוסקת כבר שנים רבות בשילוח אווירי וימי מסין וממדינות רבות נוספות.

היערכות ייחודית לנושא שילוח מסין

גלובוס לוגיסטיקה עובדת בכל רחבי הגלובוס, אך לפני כעשור שמנו לב לשיעורי הצמיחה העצומים של המסחר מול סין, הבנו שהכיוון החדש של הייבוא יהיה מהמזרח ולכן שמנו דגש מיוחד על שילוח מסין ופיתחנו שיטות עבודה חדשניות התואמות את הצורך ממדינה זו.

כמויות הסחורה אשר מזמינה ישראל מסין הן בלתי ניתנות לתיאור והן כוללות מוצרים מכל תחומי החיים, החל במוצרים לבית, צעצועים, רהיטים ואפשר לומר בפה מלא כי לסין יש יד ורגל בכל תחומי הייבוא ארצה.

שותפים שלנו בסין

כאשר הבנו שזה כיוון העשייה, יצרנו בערים השונות בסין קשרים עסקיים הדוקים ושיתופי פעולה פוריים עם חברות שילוח בין-לאומי לישראל העוסקות בנושא שילח מסין, כדי שהם יהיו הנציגים שלנו ברחבי המדינה. סין היא מדינה עצומה בגודלה ולעיתים המרחק בין שתי ערים בסין הוא רחוק יותר מהדרך לישראל. לאור המסחר בהיקפים גדולים אשר מתרחש בכמה ערים מרכזיות המרוחקות מאד זו מזו והשפה הזרה, גיבשנו דפוסי עבודה עם גורמים בכל אחת מהערים הגדולות.

לאורך השנים גלובוס לוגיסטיקה הכפילה ואף שילשה כמה פעמים את היקפי העבודה עם השותפים העסקיים שלנו בסין. וזאת לאור הכמות הגדולה מאד של המכולות שאנו מייבאים מסין דרך הים וגם לאור הקפיצה המשמעותית של השילוח האווירי, עבור מטענים שהם דחופים ללקוחות ובדרך כלל קלים יחסית. ולכן הם מעדיפים לפעול כך לגבי שילוח מסין.

סוגי המכולות המגיעות מסין לישראל

מכולות מלאות (FCL)

מכולה של לקוח המייבא מוצרים ומבצע עבורם שילוח מסין, שהיא מלאה לחלוטין.

זו יכולה להיות מכולה של 20 פיט או מכולה של 40 פיט.

עבור סוגים שונים של סחורות ייחודיות שהן גבוהות מתאימים יותר מכולת HQ שהיא בעלת גג גבוה יותר מהסטנדרט או OPEN TOP שהיא מכולה ללא גג כלל.

משלוחים חלקיים (LCL)

מכולה אחת שיש בה שילוב סחורות של כמה לקוחות המייבאים סחורות מסין באמצעות שילוח לישראל. זאת מכיוון שכמות הסחורה של כל אחד מהם אינה ממלאה מכולה שלמה. כדי לחסוך בעלויות הם משלחים מכולה אחת יחד ומתחלקים ביניהם בעלויות הייבוא.

שילוח ימי של מלוא הציוד עבור בנייה ואבזור של בית חדש

אחד הטרנדים החזקים בשנים האחרונות הוא ייבוא ארצה של חומרי הבנייה ומלוא תכולת הבית החדש באמצעות שילוח מסין. אזרחי ישראל אשר מתכננים את בניית ביתם נוכחו לדעת כי פערי המחירים בין סין לישראל בכל הקשור לפריטים השונים שיש לרכוש עבור הבית החדש הם עצומים. כאשר קונים בסין חומרי בנייה, אריחים, פרקטים, חלונות, פסי אלומיניום, תריסים חשמליים, מנורות, ארונות מטבח, שטיחים, ריהוט וכו’ העלות היא מחצית או אפילו שליש מחיר בחלק מהמקרים.

בחישוב מתמטי פשוט מבינים בני הזוג שכדאי להם הרבה יותר לייבא באופן אישי ולבצע שילוח מסין לישראל, כיוון שהעלות של הסחורה בסין היא כה זולה ששווה להם לממן כרטיסי טיסה וזמן שהייה במלון עבורם ועבור האדריכל וכך בנסיעה אחת הם סוגרים את כל הרשימה. מעצב הפנים מסיע להם לבחור ולקנות במדינה זו את מה שנחוץ להם החל בפרט הקטן ביותר ועד פריטים גדולים וכבדים ביותר כמו ריהוט או קופסאות המכילות את מלוא האריחים עבור הסלון, חדרי הרחצה והחדרים, כל הכלים הסניטריים ועוד.

לאורכו של כל מסע הקניון הזה מלווה אותם נציג סיני שדובר גם אנגלית רהוטה והוא מסייע להם להגיע ממפעל למפעל, לראות את הייצור בכל מקום ולנהל משא ומתן על העלויות ועל מועד האספקה הרצוי של שילוח מסין.

לאחר שהישראלים חוזרים לישראל, נציג זה מבצע את כל תיאום ההמכלה עבור שילוח מסין, כל הספקים שולחים לו את הסחורה שהוזמנה והוא מוודא שכל ספק אכן סיפק את מלוא ההזמנה. כאשר המכולה מלאה, מסודרת והפריטים בה קשורים, הוא משלים את כל נושא הניירת מול רשויות המכס בסין ודי מהר המכולה עולה על הספינה בדרך לישראל.

בעת הגעת הספינה לישראל ולאחר שחרור המכולה, מסיעים את המכולה לביתם של הלקוחות להורדת המוצרים הקשורים לבנייה ויתרת המוצרים מועברים לאחסנה במחסנים שלנו, עד שהבית יהיה מוכן.

שיטת הייצור והייבוא בסין

עלות ייצור המוצרים השונים בסין היא זולה מאד. עקב כך קמעונאים רבים החליטו לייצר בסין, הם עובדים עם מעצבים אשר מכינים עבורם סקיצות של פריטים שהם מעוניינים לייצר. השלב הבא הוא הגעה למפעלים השונים לצורך בדיקת אפשרויות הייצור, הבדים והעלויות.

לאחר קבלת ההחלטה, אנחנו והשותפים שלנו בסין מטפלים בכל הנושאים הקשורים לתפעול שילוח מסין. על פי לוח הזמנים שסוכם, נציגי המפעל מודיעים שהארגזים מוכנים, הנציג הסיני מגיע למפעל בודק את הסחורה, סופר את הכמויות ואם הכול תקין מבצעים המכלה. ברוב המקרים מדובר בכמות גדולה של סחורה ולכן ממלאים כמה מכולות. הם יוצאים בשינוע יבשתי עד הנמל הימי ומשם בספינה לכיוון ישראל.

משך ההפלגה לישראל נעה בין 30-20 ימים בהתאם ללוח הזמנים של הגעת הספינות, מזג האוויר וגורמים רבים נוספים.

אם הלקוח מבקש לשלוח סחורה זו בשילוח אווירי, זמן ההגעה ארצה היה מתקצר ל12-4 בהתאם לתדירות הטיסות ולכמות המקום הפנוי בבטן המטוס.

הידע של גלובוס לוגיסטיקה בכל מה שקשור לתחום שילוח מסין הוא עצום. נשמח לסייע גם לכם בכל הקשור לשינוע של סחורה מסין לישראל תוך הבהרת היתרונות והחסרונות של כל אחת מאפשרויות השילוח. השאר כאן פרטיך ונשוחח אתך בהקדם.

שאלות ותשובות

מהם התחומים שבהם אתם מסיעים ללקוחות כשהמכולה מגיעה עם תכולת בית לישראל כמו לדוגמה בנושאים הקשורים לאישורים של משרדי הממשלה השונים, מכון התקנים, רשויות המכס ועוד.

הנציגים המקצועיים שלנו מטפלים במלוא המעטפת שציינת בעת שחרור הסחורה מהנמל.

מהם הבדלי המחיר בין שילוח מסין בדרך האוויר לשילוח ימי?

יש לכך פרמטרים רבים והם קשורים למשקל הסחורה, לנפח של הארגזים ולנתונים נוספים. כדי לבצע את החישוב המדויק השאר כאן את פרטיך ונציג מיומן שלנו ישוחח אתך וייתן לך את מלוא ההכוונה. בגדול העלות של שילוח אווירי יקרה בין פי 2 לפי 3 משילוח ימי.

האם נתקלתם במקרים שבהם נגנבה סחורה מהמכולה כאשר היא שהתה בסין בהמתנה לספינה או במהלך ההפלגה? מה עושים במקרה כזה?

המכולה נעולה כך שדי קשה לגנוב ממנה פריטים אך הכול אפשרי. אם זה קורה אנו מפעילים את פוליסת הביטוח ומבקשים פיצוי כספי מחברת הביטוח.

מה עושים כאשר כמות הסחורה שלי תופסת רק כשבעים אחוז מהמכולה? איך מפחיתים את העלויות?

הדרך הנוחה והמקובלת ביותר היא שיתוף מכולה של שניים עד שלושה גורמים. אם ללקוח אחר שלנו יש משלוח קטן אנו מצרפים זאת למכולה שלך, או אפילו סחורה של שני לקוחות וכך עלות השילוח הימי מתחלקת ביניכם באופן יחסי, על פי השטח שתופסת הסחורה של כל אחד מכם. קיימת הפרדה בתוך המכולה כדי שהמוצרים לא יתערבבו. עם הגעת המשלוח ארצה, הנציגים שלנו מבצעים את ההפרדה בהתאם לרישומים.

No items found