ישראלים רבים סוחרים עם לקוחות ועם ספקים בתאילנד. תנועת המכולות והארגזים במטוסים היא משמעותית לאור הדרישה הרבה בשני הצדדים. הישראלים שולחים למדינה זו ציוד אופטי, ציוד מכני, דשנים מוצרים כימיים ועוד. היבוא מתאילנד כולל מוצרי מזון, דגים, ביגוד ועוד.
לאור ריבוי פעולות היבוא והיצוא, המומחים של שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד מבצעים פעולות שונות הן עבור היבואנים והן עבור היצואנים. אף על פי שמדובר במדינה ששוכנת במזרח אסיה, יש אליה טיסות ישירות לעיתים תכופות. לכן אפשר לתאם את השילוח האווירי באחד המטוסים שאמורים להמריא תוך כמה ימים ליעד זה. משדה התעופה של בנגקוק הסחורות יועברו למקומות אחרים ברחבי מדינה זו באמצעות הובלה יבשתית או בטיסת המשך שהיא טיסה פנימית.
אם מדובר במשלוח ימי הוא יגיע לנמל הימי בנגקוק ומשם יועמס על גבי משאית לצורך הובלה יבשתית עד היעד. היקף הפעילות של שילוח מתאילנד לישראל הוא גבוה מאד ולכן אפשר לראות ספינות רבות שיוצאות כמעט בכל יום לאזורים שונים בעולם וביניהם גם משלוחים שיוצאים לכיוון מדינות המזרח התיכון וביניהן גם ישראל.
בחירה של שילוח מישראל לתאילנד
העלויות הכלליות של שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד הן גבוהות והן עלו בצורה מהותית מאז מגפת הקורונה. זו הסיבה שהלקוחות בוחנים באופן מוקפד את הצעות המחיר הקונקרטיות לכל משלוח, כדי לקבל החלטות על אופן השילוח. בעבר האופציה של שילוח ימי לתאילנד הייתה זולה מאד והיה פער משמעותי ביותר בין האופציה האווירית ולכן ההעדפה הייתה שילוח בים אף על פי שפרק זמן עד הגעת הספינה ליעד היה סביב חודש ימים ולעיתים גם מעט יותר.
אנשי הקשר של חברת גלובוס בוחנים באופן מעמיק כל בקשה של לקוח כדי למצוא עבורו שיטות יעילות אך זולות עבור השילוח שלו.
תיאום של שילוח אווירי לתאילנד
כל אחד מהיצואנים עוסק בתחום אחר ולכן ההרכב של הסחורות שלו הוא שונה. יש פריטים שהם כבדים מאד ולכן העדיפות היא לשלוח אותם בדרך הים ויש פריטים קלים או בכובד נורמטיבי שכדאי לשלוח אותם באוויר, כדי שהלקוח ייהנה מהסחורה מהר ככל האפשר. זו הסיבה שהצוותים המיומנים של שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד, מבצעים את כל הפעולות הנדרשות כדי שהמשלוח יגיע בשלום לקצה השני של העולם.
מסוף המטענים של שדה התעופה בן גוריון משמש מסוף מטענים עבור הובלה אווירית לתאילנד ואנשי האופרציה מתאמים מול נציגי המסוף את פרטי השינוע. הם משריינים מקומות עבור כל הארגזים או המשטחים על פי הנפח הנדרש והמשקל האפשרי. יש יצואנים ששולחים ארגזים בודדים על פי הזמנת הלקוח ממדינה זו ויש מטענים שהם כמות של ארגזים אשר כרוכים ביריעת ניילון מאסיבית על גבי משטח. באמצעות מלגזה מרימים את המשטח כלפי מעלה ומאחסנים אותו בבטן המטוס.
מוצרי מזון בשילוח אווירי
אם יש צורך בהטסת תוצרת טרייה כמו ירקות, פירות ופרחים, משריינים למטרה זו מקום כדי שלא יוצר מצב שהמוצרים הטריים יישארו במסוף המטענים עקב כל סיבה שהיא. כל דחייה של שילוח אווירי לתאילנד עלול לפגוע בטריותם של המוצרים ולכן לא יוכלו למכור אותם בשוק.
כיוון שיש טיסות ישירות לבנגקוק לעיתים קרובים, רוב הסחורות מועברות בטיסות האלה. אך יש מקרים חריגים שנוח יותר להטיס שילוח לתאילנד באמצעות טיסה ליעד מסוים ולאחר מכן טיסת המשך. זה קורה כאשר יש עומס רב של נוסעים בטיסות האלה ולכן אין מספיק מקום בתא המטען. זו הסיבה שאנשי הקשר של שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד בוחנים את כל הטיסות האפשריות כדי להגיע לשילוח מהיר ביותר.
שינוע סחורות מתאילנד לישראל
יבואנים ישראלים אשר מזמינים סחורות אצל ספקים שונים שהמפעלים שלהם נמצאים ברחבי תאילנד מיידעים אותנו כשהם מקבלים הודעה שהארגזים מוכנים לשילוח. בהתאם לשיטת השילוח שנבחרה, אנו מיידעים את השותפים העסקיים שלנו בתאילנד ועל כך שיש משלוח מוכן במפעל ספציפי שפרטיו המלאים מופיעים במסמך.
הם מקבלים את מלוא ההנחיות לגבי הובלה ימית או הובלה אווירית ובהתאם לכך מקדמים את ההליך על ידי המכלת מכולה או לחלופין הטסה אווירית. באמצעות השירותים הממוחשבים של שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד מועברים כל המסמכים המכילים את מלוא המידע על סיווג הסחורות, ערכן הכספי, נפח, משקל וכל מידע חשוב אחר. כמו כן מופיעים נתוני התשלום בגין המיסים והשינוע כך שהשותפים העסקיים יכולים לסגור את כל התהליך ולדאוג לכך שהסחורה תצא לישראל בהקדם, על פי תיאומים שבוצעו עם נמל הים או עם שדה התעופה בכל משלוח.
הפעלת ביטוח אווירי או ימי
כל סחורה היא יקרה ולכן יש לבטח אותה באופן מלא. המגמה היא להיות ערוכים לכל תרחיש הן אם יהיה פגם קל שפוגם בנראות המוצר ולכן הפיצוי הכספי יהיה מועט והן אם יהיה זה פיצוי מלא על אובדן הסחורה בהתאם לנתונים שהעבירו אנשי שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד.
צעדים ראשונים בייבוא או בייצוא
ייבוא וייצוא הם תחומים מורכבים מאד ולכן אנשי העסקים שפועלים בתחומים האלו זקוקים לייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך. אין מדובר בעניין של מה בכך, כל החלטה כרוכה בכספים רבים ולכן הם פונים אלינו כדי לקבל את הליווי הנכון בקביעת תוואי הדרך.
בהתאם להבנות שלהם לאחר פגישות הייעוץ עם נציגי שירותי שילוח בינלאומי לתאילנד, הם קובעים עם הלקוחות ועם הספקים שלהם מעבר לים את הסכמי הסחר כדי שכל הכספים יכסו את עלויות ההובלה, העלויות הנלוות ובנוסף לכך שיישאר להם רווח על כל שילוח.
שאלות ותשובות
אנחנו אמורים לשלוח תרופות במכולות קירור. כיצד משריינים מכולה ייחודית לתאריך מסוים?
בדרך כלל יש לנו במלאי מכולות קירור אך כדאי לשריין את השילוח מראש כך שנקצה לכם מכולה ייעודית עבורכם. ככל שתקדימו ליידע אותנו על המועד המשוער של השילוח, כך יהיה זה קל יותר עבורנו.
האם כדאי לשלוח משלוח ימי לפיליפינים?
מדובר ביעד רחוק מאד ומשך ההפלגה יהיה סביב חודשיים. לכן חשוב שהנציגים שלנו יבדקו עבורכם עלויות של הובלה אווירית מול עלויות של הובלה ימית, זמני ההובלות והעלויות הנלוות בכל קטגוריה.
כשתקבלו הצעות מחיר מפורטות מהנציגים שלנו, יהיה לכם קל מאד לקבל את ההחלטות.
האם השותפים העסקיים יהיו אתנו בקשר ישיר כאשר המכולה תגיע ליעד או נמסרה ללקוח בכל נקודה על פני הגלובוס?
השותפים העסקיים מיידעים אותנו בכל מה שקורה לאורך המסע של המכולות ושל המטענים האוויריים ובהתאם לכך אנו מיידעים את הלקוחות. כל אחד מהלקוחות יודע בכל נקודת זמן היכן ממוקם הציוד ומתי הוא אמור להגיע ליעד.
אני מעוניין לתאם שילוח ימי אך שיהיה המהיר ביותר בין ישראל לספרד. מה עושים?
אשר כולל כמות קטנה של נמלי ים שבהם הספינה אמורה לעגון עד ההגעה ליעד. כך
המסלול יהיה קצר יותר ולכן כדאי לשריין מקום למכולה או למכולות שלך.
עבודה אתנו תעניק לכם שקט נפשי והוצאות נמוכות. דברו אתנו ונשמח להסביר את מלוא המידע כדי שתצטרפו לחוג הלקוחות הקבועים והמרוצים שלנו.
אולי יעניין אתכם גם: שירותי שילוח בינלאומי ליוון | שירותי שילוח בינלאומי למקסיקו