ראשי » מה זה שילוח בינלאומי

מה זה שילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי הוא שירות שמעניקות חברות שעוסקות בנושא של שילוח הן ימי והן אווירי. מדובר באופרציה מורכבת ולכן הניסיון רב השנים של החברה, הוא זה שמקדם את השילוח המקצועי לכל מקום בעולם.

מה זה שילוח בינלאומי 

כדי להבין מה זה שילוח בינלאומי בוחנים את ההבדלים בין שילוח ימי לשילוח אווירי. 

שילוח ימי

שילוח ימי מתבצע על גבי ספינות משא אשר נעות בקווי שייט קבועים באזורים השונים בעולם וכך מועברות מכולות ממקום למקום. יש מכולות סטנדרטיות וגם מכולות גדולות יותר, גבוהות ומכולות שמותאמות להובלה בקירור ובהקפאה. כל נושא השילוח מתואם מול הנהלת המכס והנמל הימי, אשדוד, חיפה או אילת. 

שילוח אווירי 

שילוח אווירי מתבצע באמצעות מטוסי מטען או טיסות סדירות בהתאם לקיבולת של בטן המטוס ולמשקל שהוא יכול לשאת. יש אפשרות לשלוח באופציה זו ארגזים ומיכלים בודדים וגם משטחים שעליהם יש כמות של ארגזים. כל נושא השילוח מתואם מול המכס והנהלת מסוף המטענים בשדה התעופה הבינלאומי. 

 

שילוח בינלאומי - גלובוס אינטרנשיונל
שילוח בינלאומי – גלובוס אינטרנשיונל

שיטת השילוח לעולם 

כאשר מבצעים שילוח בינלאומי בין ישראל לכל מדינה אחרת, השותפים העסקיים שלנו ביעד זה קולטים את המשלוח ומעבירים אותו ללקוח על פי ההנחיות. כאשר יש להעביר סחורה מספק בחו"ל לישראל, השותפים העסקיים מבצעים את כל שלבי ההכנה במדינת המוצא ולאחר מכן מעבירים זאת לאופציה שנבחרה, שילוח אווירי או שילוח ימי. 

שותפים עסקיים על פני הגלובוס 

כדי לנהל אופרציות מסוג זה, חייבים להיעזר בשותפים שהם חברות שילוח מקצועיות במקומות שונים בעולם. יש מדינות שיש לנו בהם שותפים עסקיים בעלי סניפים שפועלים בסמוך לשדות התעופה ולנמלים הימיים ויש מדינות שבהן יש לנו כמה חברות שמסייעות לנו, כל אחת על פי מיקומה הגיאוגרפי. לאור התקשורת הקולחת באמצעות הדואר האלקטרוני והווטס אפ, הדברים מתבצעים בקצב מהיר ובהתאם לדרישות המקצועיות שלנו. 

שינוע של פריטים ייחודיים 

במהלך השנים של עיסוק בתחום מה זה שילוח בינלאומי, פיתחנו שיטות עבודה יעילות ברבדים רבים של תחומי השילוח. אחד מהם הוא נושא אריזה ייחודית של שילוח יצירות אמנות. כאשר מוזיאון בישראל מתאם עם מוזיאון אחר בעולם שיתוף פעולה אשר כולל יצירת תערוכה נודדת של חפצים בתחום הארכיאולוגיה, אמנות ועוד, יש לבצע היערכות מיוחדת למטרה זו.

המומחים שלנו מקבלים מידע על כל הפריטים שיש להעביר לחו"ל באמצעות שילוח בינלאומי, הם מבצעים מיפוי של כל אחד מהמוצרים יוצאי הדופן ורושמים את גודלו על פי מדידות מדויקות שהם מבצעים. בהתאם לכך בונים בנגריה ארגז ייעודי לכל אחד מהפריטים הללו. מקבעים את המוצר העטוף במקום שיועד עבורו סוגרים ונועלים את הארגז. 

לאחר מכן כל הארגזים מועברים למכולה ומבצעים המכלה מסודרת וקושרים את הפריטים כדי שלא יהיה נזק כלשהו שעלול להיות גם נזק בלתי הפיך, קושרים בצורה מסוימת את הארגזים וכך אין להם אפשרות לתזוזה. 

תיאום של משלוחים למדינות זרות 

כל משלוח לחו"ל מחייב תכנון וזאת על פי התכולה שלו. יבואנים ויצואנים ששולחים סחורות רבות לחו"ל לא ידעו בתחילת הדרך, מה זה שילוח בינלאומי. אך עם הזמן הם למדו תחום זה צעד אחר צעד, כדי לדעת כיצד להתנהל בנושא המשלוחים הרבים שלהם.

שיטות העבודה החדשניות שלנו מאפשרות לכל לקוח לקבל מאתנו את מלוא המידע טרם השילוח וזאת כדי לקבל החלטה לגבי כל משלוח ספציפי אם להזמין עבורו שילוח ימי או שילוח אווירי. יש שיקולים רבים לכאן ולכאן, כמו הדחיפות של הגעת המשלוח לחו"ל, העלויות לאור המשקל של הסחורה והזמינות של המשלוחים הימיים, מול הזמינות של המשלוחים האוויריים. 

הזמנה של שילוח ימי 

לקוח אשר מיידע את חברת שילוח בינלאומי על כך שיש לו משלוח לחו"ל למדינה מסוימת, מעביר את מלוא הנתונים לגבי מהות הסחורה, אופן האריזה, משקל, נפח, כמה משטחים, שווי הסחורה ועוד. בהתאם לכך מתאמים את ההובלה על הספינה שמגיעה בקרוב לאחד מנמלי הים בישראל וממשיכה ליעד הנחוץ. בהתאם לכך דואגים לנושא הלוגיסטיקה שכולל את המכלת המכולה והעברת לנמל הימי.

כל נושא התשלומים והתיאומים מול הנהלת הנמל והמכס מתבצעים מראש, כך שנותר רק להעביר את המכולה בזמן ולוודא שהיא תועמס בזמן על הספינה הנכונה. 

הזמנה של שילוח אווירי 

שילוח אווירי הוא בדרך כלל שילוח מהיר. לאחר קבלת מלוא הנתונים על המשלוח שיש לשלוח מעבר לים, מתאמים את מועד העלאת המטען לטיסה הספציפית אשר אמורה להמריא ליעד הנדרש. כאשר יש טיסות ישירות למדינה זו, הארגזים מגיעים באופן ישיר. אך אם אין טיסה ישירה, המטען ינוע לנמל תעופה אחד ומשם יועבר למטוס אחר שממריא ליעד. 

שאלות ותשובות 

מהו הנוהל לגבי הפעלת ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטענים?

קיימת חובה לבטח כל משלוח שיוצא מישראל מעבר לים וגם בכל משלוח שמגיע מכל מדינה ארצה.
המטרה היא לדאוג לכך שיהיה כיסוי כספי מלא לשווי הסחורה כדי שאם יהיה נזק משמעותי כמו שבר, הלקוח יקבל את מלוא הערך של הפריט שנשבר.
הפוליסה שלנו כוללת סעיפים מיוחדים אשר חלקם אינם קיימים בפוליסות אחרות של שילוח בינלאומי. אנחנו ניתחנו מקרים שונים שהתרחשו בעבר, אשר בהם חלק מהלקוחות קיבלו פיצוי מופחת ולכן דאגנו לבצע שיפורים בסעיפים הרלוונטיים באישורה של חברת הביטוח.

הזמנתי סחורה רבה מסין ויש עיכוב גדול בנמל הימי שם, מה הסיבה?

ברחבי העולם נעות כל הזמן מכולות ממקום למקום. לאחר פריקת המכולות יש לחברות השילוח מכולות ריקות עבור המשלוחים הבאים. עקב מגפת הקורונה נוצרו עיכובים גדולים במשלוחים ובפריקתם ולכן נוצר מצב שלסין שהיא המדינה שממנה יוצאים בכל יום הרבה מאד מכולות, לא נותרו מכולות ריקות, כיוון שלא הגיעו אליה מכולות מלאות לצורך פריקה ושימוש חוזר.
כאשר אין מכולות, אין אפשרות להמכיל את המכולות ולתאם שילוח בינלאומי אל היעד.
ההערכה היא שבחודשים הקרובים הדברים יחזרו למסלולם וכך יהיה די מכולות כדי להעביר את המכולות לספינות ולוח הזמנים יהיה סביר.

אנחנו יוצאים לרילוקיישן של שנתיים באוסטרליה. האם יש מגבלה בכמות הארגזים או הציוד שאפשר לאחסן במרלו"ג?

המרלו"ג הוא מחסן בקנה מידה גדול ביותר ולכן אפשר לאחסן בו כמות שנדרשת. השיטה הנכונה היא לבצע אומדן של נפח התכולה שאתם מעוניינים לאחסן ובהתאם לכך מייעדים עבורכם מחסן בגודל ספציפי.
במרלו"ג קיימות יחידות שונות של מחסנים בכמה גדלים כך שבודקים אם יש מחסן ריק למועד הנחוץ ובהתאם לכך המשאית שלנו תאסוף את הציוד מביתכם ותעביר אותו למחסן שעליו סוכם.
במהלך השהייה שלכם באוסטרליה, תוכלו בכל עת להיכנס לאפליקציה ולראות את הפריטים האישיים שלכם שממוקמים במחסן.
בסיום השליחות, כאשר תחזרו לגור בישראל יתואם אתכם מועד, והמשאית תוביל עבורכם את כל הציוד האישי שלכם.

האם אפשר לאחסן מכולה עם סחורות שמגיעה מיעד בחו"ל במרלו"ג שלכם למשך כשלושה חודשים?

במקרים רבים הצוותים שלנו מעבירים את המכולה לאחר השחרור שלה מהנמל הימי אל המרלו"ג שלנו אם ללקוח אין מקום לאחסן את התכולה.
השאר כאן את הפרטים שלך ואיש קשר של המחסנים ישוחח אתך כדי לתאם מקום למכולה באחד משבעת המרלו"גים שלנו ברחבי הארץ.

 

אנחנו כאן כדי לסייע לך בעניין מה זה שילוח בינלאומי וכיצד לתאם משלוחים ימיים ואוויריים באופן יעיל וזול. השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשמח להיות אתכם בקשר. 

אולי יעניין אתכם גם: חברת שילוח בינלאומי | שילוח לישראל | אחסון תכולה

No items found