שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה מתקיימים הן בדרך הים והן בדרך האוויר וזאת על פי הבחירה של כל לקוח, בתחשיב של הכדאיות הכלכלית ועל פי פרק הזמן המשוער של ההגעה מרגע השילוח ועד ההגעה ליעד.
עקב המרחק הרב בין ישראל לקמבודיה, יצואנים רבים מעדיפים לבצע שילוח ימי לקמבודיה באמצעות ספינת משא שעוגנת באחד מנמלי הים בישראל כמו אשדוד או חיפה וממשיכה מזרחה לכיוון דרום מזרח אסיה. המשלוחים הימיים למדינה זו מגיעים בדרך כלל לנמל הימי סיהאנוקוויל שהוא הנמל הימי הגדול ביותר במדינה זו.
שילוח אווירי לאסיה
שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה ניתנים גם לסחורות שיישלחו באוויר לאחד משני נמלי התעופה הבינלאומיים במדינה זו, פנום פן או סיאם ריפ. לשני המקומות הללו אפשר לשלוח מטענים שונים אשר ארוזים בשקים, ארגזים, משטחים ועוד באמצעות מטוסים סדירים או מטוסי מטען. ברוב ימות השנה לא קיימות טיסות ישירות בין ישראל לקמבודיה ולכן מדובר במהלך ארוך של עצירה אחת או לפעמים שתי עצירות בדרך בערים כמו דובאי ובנגקוק.
במקרים הללו אנשי הלוגיסטיקה בשדה התעופה מעלים את האריזות למטוס אשר ממריא לדוגמה מישראל לדובאי, לאחר הנחיתה בעיר זו מעבירים את המטען למטוס הבא אשר אמור להמריא לבנגקוק ולאחר הנחיתה הנוספת, המטען מועבר למטוס שאמור להמריא לקמבודיה.
הדרך הארוכה משפיעה באופן ישיר על הזמן של הובלה אווירית לקמבודיה וגם על העלויות הכספיות. לעיתים מדובר בכמה ימים ולעיתים מעבר לכך וזאת בהתאם לזמינות של הטיסות ולאפשרויות של מקום האחסון בטיסות השונות על פי המשקל והנפח של כל מטען.
שילוח ימי לכיוון דרום מזרח אסיה
יצואנים רבים מתאמים שילוח לחו"ל באמצעות שילוח ימי וזאת אם מדובר במטען כבד כמו לדוגמה מכונות חקלאיות או כמות גדולה של משטחים. לכן ממכילים את המכולה באמצעות האורזים המיומנים של חברת גלובוס אשר מקפידים על הקשירה הנכונה ועל הצבת כל פריט במיקום הנכון וכל זאת כדי למנוע תקלות במהלך שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה.
אופרציה של משלוחים
תיאום כל מהלכי השינוע של שילוח אווירי לקמבודיה הוא מבצע לוגיסטי מורכב. אנשי האופרציה המנוסים מבצעים בזה אחר זה את כל הצעדים הנדרשים כמו תשלום המיסים והאגרות, תיאום של מקום אחסון בכל אחת מהטיסות ובמיוחד אם מדובר ב-3-2 טיסות בהתאם לאפשרויות, הפעלת ביטוח ועוד. כאשר מבצעים בזה אחר זה את כל שלבי הצ'ק ליסט, אפשר להודיע ליצואן את הפרטים של כל הטיסות. לאחר מכן הוא מודיע ללקוח שלו מעבר לים מתי הטיסה אמורה לנחות בקמבודיה וכך הנציגים בחו"ל של שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה, יעבירו לו את כל המשלוח.
שותפים עסקיים בכל מדינה
לאחר ביצוע כל התיאומים והתשלומים, המשלוח יוצא לחו"ל על פי לוח זמני הטיסות שנקבעו מראש. אנשי האופרציה דואגים לכך שהשותפים העסקיים במדינה זו יאספו את המטענים לאחר הנחיתה. שיטת העבודה היא שאנחנו מפעילים שותפים עסקיים בכל מדינה, מדובר בחברות וותיקות ומנוסות אשר עוסקות בשילוח ימי ואווירי. אנחנו בודקים מראש את המיומנות ואת צורת ההתנהלות המקצועית שלהם ובהתאם לכך בוחרים מתוך ההיצע הקיים את חברת שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה וממנה, שהיא הטובה ביותר.
לגבי כל משלוח הנציגים הללו מקבלים את מלוא המידע ובנוסף לכך, הם מקבלים פרטים של הלקוחות אשר אליהם יש צורך להעביר את הציוד שינחת בשדה התעופה. בהתאם לכך הם מתאמים את מועד הגעת המשלוח למפעל, למחסן או לכל מקום אחר, לשביעות רצונו של הלקוח.
הובלה בקירור
במקרים רבים אנו מבצעים שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה אשר כוללים מוצרים הזקוקים לקירור כמו תרופות או סוגים שונים של מזון. אם מדובר בשילוח אווירי, מבצעים את השילוח בארגזי קלקר מיוחדים שיש בתוכם קרח יבש או ג'ל וכך כל המוצרים עטופים כהלכה במהלך כל הטיסה.
אם מדובר בשילוח ימי משתמשים במכולות ייעודיות למטרה זו, אשר מכילות מערך ממוחשב מתוחכם הכולל בקרת טמפרטורה. כך נשמר הקירור לאורך כל ההפלגה על פי ההנחיות של היצרן. מעבר לכך במרכז השליטה והבקרה של החברה בוחנים לאורך כל המסע שהכל תקין כדי שלא יוצר מצב שבו המוצרים יתקלקלו עקב השינוי ברמת הקירור אשר עלול להזיק לפריטים הנמצאים במכולה.
הפעלת ביטוח
בכל הובלה ימית או אווירית מועברים סחורות שהשווי הכספי שלהן הוא גבוה מנקודות שונות ברחבי העולם אל נקודות אחרות. לכן קיימת חשיבות גבוהה להפעיל פוליסת ביטוח מקיפה לכל התכולה של המשלוח. אנשי האופרציה שלנו מפעילים פוליסה חדשנית שמעניקה כיסוי כספי מלא לכל תרחיש, החל בנזקים קטנים ועד נזקים עצומים כמו היעלמות של מכולה, שריפה, טביעה וכו'. על פי השווי הכספי של המוצרים שנרשם בהצהרת הביטוח, יקבל הלקוח את מלוא הפיצוי המגיע לו. היתרון של הפוליסה החדשה הוא בכך שהיא כוללת סעיפים שלא היו בפוליסות הישנות ולכן ההבדל בפיצוי הכספי הוא מהותי.
ייעוץ בנושא שילוח
שירותי שילוח בינלאומי לקמבודיה הם מורכבים לאור המרחק העצום ולכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה כדי לקבל החלטות נכונות בנושאים הקשורים בממון רב. העובדים המנוסים אשר עוסקים בכך שנים רבות בוחנים כל משלוח על כל היבטיו, כדי להציע ללקוח את הדרך המיטבית וגם הזולה ביותר לכל מטרה.
שאלות ותשובות
אני אמור לשלוח סחורה בקירור. האם יש לכם במלאי מכולות עם מערך קירור?
באופן עקרוני יש לנו מכולות קירור, אך יש תקופות שיש להן דרישה גבוהה ולכן חשוב לתאם אתנו מראש את הזמינות של מכולת הקירור כדי שנשריין לך אחת בגודל הנחוץ לך.
השאר כאן את פרטייך ואיש הקשר שלנו ישוחח אתך בנושא זה.
אני אמור לקבל שלוש מכולות מנאפולי איטליה. האם ברגע שהספינה יוצאת לדרך אקבל מידע על מועד העגינה הצפוי בישראל?
נתיבי השייט הם קבועים ולכן אפשר לקבל מידע שהוא בדרך כלל מדויק על מועד העגינה הצפוי בישראל ולאיזה נמל ימי יגיעו המכולות.
השותפים העסקיים שלנו מעבר לים מעדכנים אותנו באופן מדויק בכל הנתונים, לאחר שהמכולות הועמסו על הספינה והיא יוצאת לדרכה.
עם זאת יש להביא בחשבון שמדובר בהפלגה ארוכה ולכן יש בה מצבים לא צפויים, כמו לדוגמה שביתות בנמלים ימיים במדינות שבהן אמורה להיות עגינה בדרך, מזג אוויר קשה שבעקבותיו הספינה נשארת בנמל ולא ממשיכה לדרכה עד שהוא ישתפר וכו'.
מעבר לכך לאחר העגינה לוקח לעיתים כמה ימים עד שמשחררים את המכולה מהמכס וזאת לאחר בדיקות שונות שמתבצעות לגבי הסחורה. רק לאחר שיש אישור אנשי הלוגיסטיקה שלנו מתאמים את שחרור המכולות, העמסתן על משאיות והובלתן ליעד שנקבע.
כמה זמן להערכתכם ייקח שילוח ימי מלוס אנג'לס לישראל?
ברוב המקרים סדר הגודל הוא סביב שישה שבועות אך עלולים להיות שינויים לכאן או לכאן בהתאם לפרמטרים שונים.
מה קורה כאשר שולחים כמה ארגזים בהובלה אווירית ואחד הארגזים לא מגיע ליעד?
אנשי מסוף המטענים מבדקים בדיקות רוחביות כדי לאתר את הארגז כיוון שאולי הוא נשלח בטעות ללקוח אחר, נשכח בשדה התעופה, או כל תרחיש אחר.
אם לא מוצאים אותו לאחר כמה ימים, מדובר במקרה ביטוח ולכן הלקוחות מפעילים את הפוליסה. בהתאם לנתונים הם מקבלים את מלוא הפיצוי הכספי על פי השווי של הסחורה שהייתה בארגז.
אם אתם מעוניינים בראש שקט בכל מה שקשור לנושא שילוח ימי ואווירי בכל העולם, אנחנו הכתובת. דברו אתנו ונשמח להיפגש כדי לתת לכם ליווי מקצועי.
אולי יעניין אתכם גם: חברת שילוח בינלאומי | הובלת חומרים מסוכנים | שירותי שילוח לצ'כיה