חברות ישראליות רבות מעוניינות לבצע שילוח לחו"ל של הסחורות שהם מייצאים למדינות שונות וגם אנשים פרטיים מבצעים משלוחים שונים מעבר לים. באופציות הללו חשוב לבחור בחברת שילוח בינלאומית בעלת וותק רב אשר מעורה בכל התהליכים שיש לבצע, בהתנהלות מול המכס והרבה מאד נושאים ותשלומים שיש לטפל בהם כיאות, כדי שכל המשלוחים יגיעו בשלום לנמל היעד.
חברת שילוח לחו"ל
חברת גלובוס פיתחה בשנים האחרונות דפוסי התנהלות חדשים לאור ניתוח של כל המגמות והמטלות הקשורות לנושא שילוח בינלאומי. במקום להתמודד בכל פעם עם פקידי המכס בנושאים מנהלתיים, הנציגים המקצועיים שלנו מכינים מראש את המסמכים הנדרשים, כדי שתהליך הבדיקה לקראת יציאת הסחורות לחו"ל יתבצע במהירות וביעילות.
ייצוא של סחורות לחו"ל
חברת שילוח לחו"ל מטפלת בשינוע סחורות לחו"ל הן בשילוח ימי והן שילוח אווירי וזאת בהתאם לסוגי המוצרים. היצואנים פועלים בהתאם להנחיות הרשמיות ומנהלים רשומון ייצוא של כל המשלוחים שהם שולחים מעת לעת אל מעבר לים.
גורמים רבים במדינת ישראל מייצאים סחורות לחו"ל, כמו לדוגמה סוגים שונים של פירות ופרי הדר לאור איכותה הרבה של התוצרת הישראלית, ירקות משובחים וזנים שונים של פרחים שנמכרים בשווקים ברוב מדינות אירופה.
כמו כן מוצרים טכנולוגיים, סחורות שונות המיוצרות במפעלים הישראלים בתחומים רבים, אשר יש להם תקינה ולכן אפשר לייצא אותם.
שילוח אווירי
שילוח לחו"ל של מוצרי חקלאות מתבצעים בדרך כלל בהובלה אווירית באריזות ייעודיות וזאת כדי שהמוצרים השונים כמו ירקות פירות או פרחים, לא יינזקו בזמן הטיסה.
הטיסות התכופות הן של טיסות סדירות והן של טיסות המטען, מאפשרות לשלוח לחו"ל כמויות גדולות של סחורות, חלקן בארגזים בודדים וחלקן במשטחים ועליהם כמות של ארגזים שעולים למטוס ויורדים ממנו באמצעות המלגזה ועם הנחיתה הם ממשיכים בהובלה יבשתית אל הלקוח שהזמין אותם.
שילוח ימי
שילוח ימי של מטענים בסוגים שונים של מכולות הוא בין תחומי ההתמחות המובהקים של חברת שילוח לחו"ל. סחורות שאינן טריות כמו פירות וירקות וסחורות שאינן דחופות מבחינת מועד ההגעה, נשלחות בשילוח ימי, לאור ההבדלים המשמעותיים בעלויות ההובלה.
נושא השילוח הימי מחייב את חברת שילוח לחו"ל. לבצע תכנון מדוקדק של נפח הסחורה ועל פיה לבחור את סוג המכולה המתאימה ביותר, בגודל רגיל של 20, בגודל כפול של 40, גבוהה, כבדה, שטוחה, עם גג פתוח עבור משאות גבוהים, או מכולת קירור בעלת בקרה פנימית.
ההתמחות של חברת שילוח לחו"ל היא לפעול בחוכמה כדי שכל המכולות יהיו מלאות ולא מלאות רק בחלקן. יש משלוחים שהם גדולים ולכן התכולה מתכוננת מראש שתמלא את מלוא הנפח. אך יש גם משלוחים קטנים יותר ובמקרים הללו משלבים משלוחים של כמה לקוחות יחד, כך שכל אחד מהם ישלם את החלק היחסי של העלויות.
המכולות מועברות לספינות שעליהן תואמה ההפלגה וינועו למדינה שאליה הן אמורות להגיע, ביבשת אירופה, ארה"ב, מזרח אסיה או כל יבשת אחרת על הגלובוס. בדרכה עוצרת הספינה בכמה נמלי ים ובהתאם לכך ולנתיב ההפלגה נמשכת הנסיעה עד ההגעה ליעד.
הורדת המכולה מהספינה
לחברת גלובוס יש שותפים עסקיים ברוב ערי הנמל בעולם. כל נושא המשלוחים מתואם עם הגורמים הרלוונטיים לפרטי פרטים. הם עוקבים אחר מסלול הנסיעה של ההפלגה ובהתאם למועד העגינה, הם מגיעים לנמל כדי לשחרר את המכולה. התהליך כולל העברת מסמכים רלוונטיים, תשלומי מיסים ובדיקת הסחורה. אם הכול תקין מועברת המכולה על גבי משאית ליעד הסופי, הוא הלקוח.
בדרך זו מבצעים מעת לעת גם העברה של מכולות הכוללות את תכולת הבית של משפחות ישראליות אשר מגיעות למדינות זרות לתקופה של רילוקיישן. במקרה של חברת שילוח לחו"ל, היא זו שמטפלת בכל המעטפת הלוגיסטית כך שהמכולה תגיע במועד והנציגים יעבירו אותה לסביבת המגורים החדשה שלהם והם יוכלו להתחיל את חייהם במקום החדש.
ביטוח יוצא דופן להובלה אווירית, ימית ויבשתית
כאשר שולחים סחורה לחו"ל בכל אחת מהדרכים הללו, חברת שילוח לחו"ל מיידעת את הלקוחות שיש להפעיל ביטוח מקיף על כל הסחורה. ההנחיה היא לרכוש פוליסה שמכסה באופן מלא את ערכה של הסחורה.
לוקחים את התרחיש הגרוע ביותר, שהוא שכל הסחורה נעלמה, אבדה או נפלה לים ולכן יש לייצר את כל הסחורה מחדש. מדובר בעלויות של חמורי גלם, שכר עובדים והרבה עלויות נוספות. במקרה קיצון מסוג זה אם הפוליסה תואמת, יקבל הלקוח את הכיסוי הכספי שהוא שווה ערך למלוא העלות שתכסה אותו בכל מקרה ולכן זהו דבר חשוב מאד הן בפאן הכלכלי והם בצד המנטלי, להיות רגועים ובעלי שקט נפשי לאורך כל המסע בימי, האווירי או היבשתי.
אריזה של הסחורה
העובדים שלנו מקפידים על ביצוע אריזות מיוחדות של הסחורה וזאת כדי להגן עליה מכל פגיעה, הן אם מדובר על משלוח ימי והן אווירי. לאור זאת פותחו שיטות חדשניות תוך שימוש בחומרי אריזה יוצאי דופן המעניקים הגנה מיטבית על כל סוג של ציוד, כך הכול יגיע בשלמותו ליעד הנדרש.
שאלות ותשובות
מה הפרש העלויות בין הובלה אווירית להובלה ימית.
העלויות נקבעות על פי פרמטרים רבים כמו משקל, נפח, סוג המכולה, אם מדובר במכולה הכוללת קירור ופרמטרים נוספים. כדי לקבל מידע מדויק, נציג המכירות שלנו ישוחח אתך ובהתאם לנתונים הטכניים שתעביר לו, הוא יוכל לתת לך אומדן שהוא די מדויק.
יש מדינות שאי אפשר לשלוח אליהם מכולות דרך הים כיוון שאין להן ערי נמל ולכן חייבים להשתמש בהובלה אווירית או שיש פתרונות אחרים?
יש מדינות שממוקמות בתוך היבשת ואין להם נמל ימי, אך אין זה אומר שלא מעבירים להם משלוחים דרך הים. במקרים הללו המשלוחים מגיעים לעיר הנמל הקרובה ובעלת הנגישות הנוחה ביותר לכבישי גישה ומשם בהובלה יבשתית, גם אם מדובר במאות קילומטרים. יש מדינות שאין להן נמלי ים אך לעומת זאת יש להן נהרות שחוצים את כל המדינה. במקרים הללו מעבירים את המכולה לסירת מנוע מיוחדת המותאמת לכובד משקלה של המכולה וכך היא נעה עד ההגעה למטרה.
לגבי כל משלוח מתבצעת בדיקה מקיפה של העלויות ולעיתים מהיר יותר לשלוח הכול בשילוח אווירי כאשר הפרש המחיר בין הובלה ימית + הובלה יבשתית מול ההובלה האווירית אינו משמעותי.
כמה זמן אורכים משלוחים אוויריים?
אין מענה ברור בנושא זה כיוון שזה תלוי בגודלו של המטען, אם יש עבורו מקום בטיסה הסדירה הקרובה או רק במטוס המטען יומיים לאחר מכן. כמו כן השאלה היא אם יש טיסות ישירות ליעד זה או שהסחורות נותרות ברציף המטענים ומועברות לאחר כמה שעות לטיסה נוספת לעיר הרלוונטית.
אם תרצה שנבדוק לך לגבי מטען במשקל מסוים אשר אמור להגיע בתאריך ספציפי למדינה זו, נשמח לבדוק זאת עבורך באופן רוחבי. השאר כאן את פרטיך ונציג מנוסה שלנו ישוחח אתך בהקדם וימסור לך את כל האופציות האפשרויות.
כאשר שולחים הובלה בקירור, אילו פעולות מתבצעות במהלך ההפלגה כדי לוודא שקיימת באופן קבוע הטמפרטורה הנדרשת?
המכולות המיועדות לסחורה בקירור כמו תרופות מסוימות, הן מכולות חדשניות בעלות מערך בקרה ייחודי. בקרת השליטה במכולה היא אוטומטית ונותרת כל הזמן בטמפרטורה שנקבעה מראש. בנוסף לכך, מערך הבקרה מקושר למרכז השליטה של חברת שילוח לחו"ל ואנו עוקבים באופן רציף על מה שקורה במכולה.
אתם מעוניינים לייצא לחו"ל ציוד או תוצרת חקלאית? בשביל זה אנחנו כאן לשירותכם, דבר איתנו ונשמח לעזור.