צ'כיה היא מדינה ללא מוצא לים ולכן משלוחים ימיים מועברים למדינה אחרת כמו גרמניה, פולין או מדינות אחרות מדרום ומשם בנסיעה יבשתית ליעד. לאור זאת יש לבחון באופן מעמיק כל שילוח ימי לצ'כיה על פי מרחקי הנסיעה לעיר הרצויה וכך לבחור את עיר הנמל הקרובה ביותר.
חברת גלובוס מעניקה לכל יבואן ולכל יצואן את מלוא המעטפת לה הוא זקוק עבור שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה. בשנים האחרונות יחסי המסחר בין שתי המדינות הללו התעצמו ולכן אפשר לראות תנועה ערה של סחורות הן מישראל למדינה והן מצ'כיה לישראל בדרך הים וגם בדרך האוויר.
המומחים בתחום זה בוחנים כל משלוח בהתאם לסוג הסחורות, למשקלן, לצורת האריזה ולפרמטרים נוספים ובהתאם לכך מכינים ללקוח שתי הצעות מחיר המכילות את כל סעיפי החיוב. כמה יעלה שילוח אוויר לצ'כיה וכמה יעלה משלוח של סחורה בדרך הים. לכל צורת שילוח יש יתרונות ויש חסרונות ובהצעת המחיר אפשר לראות את ההבדלים בעלויות השונות על פי המרחק מהיעד, עלויות של מיסים שינוע יבשתי, ביטוח ועוד.
הצוות המקצועי של החברה ייעץ ללקוח בכל סיטואציה מהי האופציה שנראית הנכונה ביותר וזאת מבחינה מסחרית וגם מבחינה כלכלית. בהתאם להחלטה יבצעו אנשי שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה את כל ההיערכות הנדרשת כדי שהמשלוח ייצא מישראל תוך פרק זמן קצר ויגיע ליעד.
אופציות הובלה לחו"ל
טיסות מישראל לשדה התעופה ואצלב הממוקם בסמוך לעיר פראג ממריאות כמעט בכל יום ולכן אפשרויות השילוח הן מהירות. כאשר יש משלוח שאמור לצאת בדרך של הובלה אווירית לצ'כיה, אנשי שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה מתאמים עם נציגי מסוף המטענים בשדה התעופה בן גוריון לאיזו טיסה יצורף כל משלוח וזאת על פי הזמינות של הנפח הרצוי במטוס. הנציגים מחשבים את המשקל המקסימלי המותר בכל מטוס ובהתאם לכך מאפשרים להעמיס כמות ספציפית של סחורות.
בהתאם לטיסה שנקבעה, משטחי הסחורה או הארגזים הבודדים יועברו לשדה התעופה ועל פי הסדר יעלו אותם עובדי הנמל למטוס.
עם הנחיתה בפראג, הנציגים של השותפים העסקיים שלנו משחררים את הסחורות מהמכס בשדה התעופה הבינלאומי והם מעבירים זאת ישירות ללקוח שהזמין את הסחורה, בפראג או בכל עיר אחרת. הלקוח קיבל הודעה מראש על המועד הצפוי של הגעת שילוח לחו"ל ולכן ממתין להגעתו. לאחר המסירה הלקוח בישראל מקבל מנציגי שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה את מלוא המידע לגבי מסירת הארגזים מתי זה בוצע ומיהו הגורם שקיבל את הסחורות.
שילוח לישראל
ספקים צ'כיים שנמצאים בקשרי מסחר עם לקוחות בישראל, מייצרים עבורם מוצרים שונים בתחומי תעשייה נרחבים. אם מדובר בפריטים קלי משקל שעלויות השילוח שלהן אינן גבוהות מתאמים שילוח אווירי באחד המטוסים שיוצאים כמעט כל יום ארצה.
אך אם מדובר בפריטים שהם כבדים, הדרך הנכונה יותר היא להמכיל מכולה עם כל הציוד ולשריין מראש מקום למכולה זו באחת מספינות המשא שמפליגות מנמל ימי באירופה כמו לדוגמה המבורג בגרמניה או מנמל ימי קרוב יותר לכיוון המזרח התיכון. המכולה תועמס על המשאית ותעבור כברת דרך משמעותית באמצעות הובלה יבשתית עד ההגעה ליעד.
השותפים העסקיים שלנו בצ'כיה בשיתוף עם שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה מכינים מראש את כל המסמכים הממוחשבים הרלוונטיים כדי לקדם את התהליך, מועברים הכספים עבור המיסוי והאגרות וכך עם הגעת המשאית, המכולה מועמסת על הספינה. ההערכה היא שהמכולה תגיע לישראל תוך כשלושה שבועות.
ביטוח ימי או אווירי
הפעלת ביטוח היא פעולה הכרחית אשר מתבצעת על ידי עובדי שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה. כל ארגז ולו הקטן ביותר שיוצא אל מדינה מסוימת מעבר לים חייב להיות מבוטח. המטרה היא לכסות את מלוא הערך הכספי שלו כדי שבמקרה של נזק מהותי או קטן, חברת הביטוח תפצה את הלקוח בכל התמורה הכספית.
בשנים האחרונות התחילו אנשי שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה להפעיל את פוליסת הביטוח החדשה אשר שדרגה את הפוליסה הקודמת. השינוי הוא משמעותי כיוון שבעקבות הדרישה שלנו בוצעו שינויים מרחיקי לכת בסעיפים אקוטיים. כתוצאה מכך הלקוחות יקבלו פיצוי מלא בתרחישים השונים וזאת לעומת מצבים בעבר שבהם הלקוחות קיבלו פיצוי חלקי לאור מה שהיה מוסכם בסעיפים הרלוונטיים.
פעילות עסקית מעבר לים
כל פעילות מסחרית בין מדינות שונות מתבצעת על ידי הנציגות של שירותי שילוח, בישראל וממשיכה לאחר מכן באחת המדינות מעבר לים. אפשר לבצע זאת באופן מקצועי רק בסיועם של אנשים מיומנים בחו"ל אשר פועלים בשיטות זהות לאלו של חברת השילוח הישראלית.
זו הסיבה שאנחנו בוחנים חברת שילוח רבות אשר פועלות בנקודות שונות על פני הגלובוס בהתאם להתרשמות שלנו מהרמה המקצועית של הנהלת חברת השילוח, האחריות והאמינות שהם מגלים, אנו בוחרים את השותפים העסקיים הראויים בכל מדינה.
בהתאם לכך אנו מנהלים קשרי עבודה רציפים ופוריים לגבי כל משלוח בין המדינות השונות. אחד מהצדדים מתחיל את הפעולות הנדרשות והצד השני ממשיך זאת בארצו על פי תוואי הדרך. שיתוף פעולה זה יותר עבודה פרודוקטיבית ומאד מוצלחת לאורך שנים רבות.
שינוע בקירור
מוצרי מזון, תרופות ופריטים נוספים אשר זקוקים להובלה בטמפרטורות נמוכות מועברים בין המדינות בשתי דרכים אפשריות:
- מכולת קירור בעלת מערכת בקרה אקלימית אשר פועלת מרגע העמסת הסחורה בטמפרטורה שקבע הגורם המשלח. לאורך כל זמן ההפלגה המערכת מפוקחת על ידי הצוותים הישראלים כדי לוודא שאין שינוי ברמת הטמפרטורה שנקבעה מראש.
- העמסה של ירקות, פירות ופרחים מתבצעים בדרך כלל באמצעות שילוח אווירי. קיימת חשיבות רבה לנושא הטריות ולכן מתואמים מראש מועדים שבהם המטוסים מובילים תוצרת חקלאית. כמה שעות לפני ההמראה המתוכננת כל הארגזים של התוצרת הטרייה מגיעים למסוף המטענים ומועברים מידית לאזור המקורר במטוס.
שאלות ותשובות
מה קורה כשמרחק הנסיעה בהובלה יבשתית הוא רחוק מאד?
מצבים כאלה קורים במדינות שאין להן פתח לים. אי לכך שירותי שילוח בינלאומי לצ'כיה מודעים לזמן הנסיעה המשוער שהוא לעיתים למעלה מיממה והם דואגים שנהג המשאית ייצא מוקדם מאד לדרך תוך השארת טווח ביטחון משמעותי של יום לפחות. כך הוא גומע את המרחקים עד הגעתו לנמל הימי. שם הוא פורק את המכולה והיא יוצאת למסע ליעד.
שילוח קודם היה לי נזק וחברת הביטוח אינה מפצה אותי בעלות המלאה כפי שהיה אמור להיות.
העבר את המידע המפורט לאיש הקשר שלנו כדי שמומחי הביטוח שלנו יבדקו זאת לעומק.
עלול להיות מצב שגובה הפיצוי הכספי תואם את ערך הסחורה שעליה הצהרת.
מהו פרק הזמן להערכתם של הובלת מכולה מישראל לדרום אפריקה?
יש לבדוק זאת באופן ספציפי על פי נתיב השייט של ספינת המשא במועד הנוח לך כיוון שקיימת השפעה של גורמים שונים כמו מרחק ההפלגה, מזג האוויר, כמות נמלי הים שבהם הספינה תעגון בדרך ועוד.
הזמן המשוער הוא כשלושה שבועות.
מהי האפשרות להעלות משלוחים מהירים לטיסות?
אם בטיסות יש מקום בתא המטען של המטוס, אפשר לשלוח משלוחים דחופים ללא בעיה. אך אם הטיסות מלאות יהיה צורך להמתין לטיסה הבאה או לטיסות אחרות בהמשך השבוע.
אם יש לכם משלוחים לשלוח לחו"ל או אתם אמורים להזמין סחורות מכל יעד בעולם, דברו אתנו כדי שנתאם משלוח באופן יעיל וזול.
אולי יעניין אתכם גם: שירותי אחסון מקצועיים | שינוע מכולות