ראשי » שילוח לישראל

שילוח לישראל

גורם פרטי או עסקי אשר מעוניין לבצע שילוח לישראל של חפצים או של סחורות יכול לבצע זאת בדרך האוויר או בדרך הים. קיימים פרמטרים רבים ובעיקר העלויות הכספיות אשר מכריעות לגבי ההגעה של כל משלוח, אם הוא ינותב דרך הים או דרך האוויר. 

אופציות של שילוח ארצה 

אין כל אפשרות לבצע שילוח לישראל בדרך היבשה ממדינות רחוקות, למעט ירדן ממזרח ומצרים בדרום מכל שאר המדינות, האופציות של שילח בינלאומי הן בדרך האוויר או בדרך הים. 

שילוח אווירי לישראל 

אנשי עסקים רבים מייבאים היצע נרחב של סחורות ממדינות שונות בכל רחבי העולם לישראל. יש מקרים שבהם הייבוא כולל פריטים בודדים של כמה מוצרים ולכן הם ארוזים בארגז אחד או בארגזים בודדים. אם המשקל של הארגזים הוא סביר ולא כבד מדי, קיימת סבירות גבוהה שהארגזים הללו יועברו ארצה בדרך האוויר, כי שילוח לישראל של כמות קטנה של פריטים שיש להם צורך בארץ, כדאי לבצע זאת בדרך האוויר.

בשנים האחרונות למעט מקרים מיוחדים, הכמויות של הטיסות הסדירות מכל העולם לישראל הן מאד גבוהות. בנוסף לכך מטוסי מטען נעים כל הזמן ממדינות רבות ומגיעים לישראל. לכן כאשר מעוניינים לתאם משלוח אווירי מוצאים הרבה מאד אופציות של טיסות קרובות יחסית ואפשר לתאם את נושא שילוח לישראל על אחד המטוסים הללו.

אם מדובר במדינה שאין ממנה טיסות ישירות לישראל, גם המטען עובר הליך של טיסת המשך. בשלב הראשון המטען מגיע ממדינת המוצא אל מדינה אחרת בארה"ב, אירופה או כל מקום אחר בעולם ומשם בטיסה ישירה לישראל. 

שילוח ימי לישראל 

כאשר מדובר בייבוא של סחורות בעלות משקל כבד, או סחורות שאין בהם צורך במיידי, ההעדפה היא לבצע שילוח ימי ארצה. הסיבה לכך היא בעיקר כלכלית, כיוון שההפרש בין עלויות השילוח באוויר לבין עלויות השילוח בים הן משמעותיות ביותר. כאשר מדובר ביבואן שמייבא הרבה מאד קונטיינרים בכל חודש ובכל שנה, ההפרשים הכספיים הללו הופכים להיות מאד מהותיים והם יוצרים הפרשים משמעותיים ברמת ההוצאות השוטפות עבור עלויות הייבוא. 

השותפים העסקיים שלנו בכל העולם

כדי לטפל בכל ענייני הלוגיסטיקה הרבים, אנו פועלים באמצעות שותפים עסקיים בכל עיר בעלת נמל ימי גדול על פני הגלובוס. בשלב ראשון אנחנו בוחנים את הפעילות המקצועית של כל שותף פוטנציאלי, את שיטות העבודה שלו, רמת השירות ללקוחות, זמינות ועוד. בהתאם לכך אנו בוחרים מתוך ההיצע הקיים בכל עיר או מדינה, את חברת השילוח הזרה הטובה ביותר, כדי שהיא תהיה זו שתבצע שילוח לישראל. 

בתפיסת העולם שלנו קיימת חשיבות רבה לביצוע שילוח לישראל על פי שיטות העבודה שלנו כדי להעניק ללקוחות שלנו שירות מקצועי מתחילת הדרך בכל נקודה בעולם ועד ההגעה לשער המפעל של הלקוח. 

קבלת משלוחים בחו"ל

לקוחות שלנו שעוסקים ביבוא מיידעים אותנו כאשר משלוח ספציפי שהם הזמינו מוכן לשילוח ארצה. ההודעה כוללת פירוט מלא של הסחורה, באילו מוצרים מדובר, כיצד הם ארוזים, מה המשקל שלהם, מה הנפח של הסחורה ומהי העלות שלה. 

בהתאם לכך אנחנו מתאמים שילוח באמצעות מכולה. הנציגים בחו"ל ממכילים את המכולה וממלאים אותה. אם הכמות היא פחותה ממכולה מלאה, אפשר לבצע שילוח לישראל באמצעות שיטת הקונסולידציה שעל פיה בתוך מכולה אחת קיים ציוד של לקוח אחד, שניים או שלושה לקוחות. בדרך זו חוסכים עלויות מיותרות כדי שלא יוצר מצב בו כל אחד מהם ישלם עבור מכולה מלאה כאשר בפועל הסחורה ממוקמת רק במחצית או בשליש מהנפח. 

תיאום לוגיסטי 

לאחר האיסוף של הסחורה מהמפעל, המכולה מועברת באמצעות משאית אל הנמל הימי. אנחנו מתאמים מראש את המקום על הספינה הספציפית שאמורה להפליג למזרח התיכון. לאחר בדיקת כל המסמכים והתשלומים, מעמיסים את המכולה ולאחר כמה שעות או כמה ימים, הספינה מפליגה לדרכה.

הגעה של הספינה לישראל 

עם עגינת הספינה בישראל והעברת כל הניירת עבור השחרור, המשאית מסיעה את המכולה אל המחסנים של היבואן כדי שיאחסן זאת במחסן שלו. אם הוא מיידע מראש שאין לו מספיק מקום, המכולה מועברת לאחד מהמחסנים הלוגיסטיים שלנו לפרק הזמן הנחוץ ללקוח זה ולאחר מכן הוא מעביר את התכולה למחסן שלו או לחלופין ישירות ללקוחות שלו על פי ההזמנות.

שאלות ותשובות 

מדוע זמני המשלוחים בדרך הים הם כל כך ארוכים?

זמני קווי ההפלגות הם קבועים אך יש כמה פרמטרים שמשפיעים על מהלך ההפלגה. 

מזג האוויר – אם יש סערות בלב ים לעיתים הספינה נשארת בנמל הימי ואינה יוצאת לדרך עד שהסערה נרגעת והדבר מעכב בכמה ימים את ההגעה.

נתיב ההפלגה הוא ארוך וכולל עגינה בנמלים ימיים רבים בדרך. ספינה שיוצאת לדוגמה מספרד, תעצור בדרך ביוון, באיטליה, בתורכיה, בישראל ולעיתים גם במדינות נוספות בדרך. 

לאור זאת זמן ההפלגה הוא ארוך ואם מדובר בספינה שמגיעה ממדינות רחוקות יותר כמו ארה"ב, אוסטרליה או מדינות המזרח משך ההפלגה ארוך הרבה יותר.

השירות היעיל שלנו מקצר באופן משמעותי את זמני השחרור ולכן ברגע שהספינה עוגנת בישראל, אנחנו עושים כל שניתן כדי להעביר את המכולה מהר ככל האפשר למחסנים של הלקוח, או לביתם של הלקוחות אם מדובר ברילוקיישן. 

מהן העלויות של הביטוח האווירי והימי?

העלויות של הביטוח הן נגזרת של הערך הכספי של הסחורה, מרחק ההפלגה ואופן השילוח. גם אם מדובר בעלות שהיא גבוהה לכאורה, חייבים לבטח את המשלוח כיוון שאם חלילה ייגרם נזק לתכולה או שהמכולה תעלם, הביטוח יכסה את מלוא השווי הכספי של הציוד.

היתרון בפוליסת הביטוח שלנו היא שהיא מקיפה ביותר, היא נבנתה לאר הניסיון רב השנים שלנו בתביעות של לקוחות מול חברות הביטוח, אשר לא תמיד הובילו לקבלת מלוא התמורה. זו הסיבה שאנו פועלים באמצעות פוליסה ייעודית ומקיפה ביותר שתעניק לכל לקוח את מלוא התמורה בעת מקרה ביטוח וזאת על פי ערך הסחורה שעליה הצהיר.

איך אוכל לדעת פרטים על המשלוח שלי? מתי יגיע ארצה? 

שיטת העבודה שלנו היא באמצעות אנשי קשר שמלווים כל לקוח. לאחר קבלת נושא השילוח הימי או האווירי לטיפולנו, אנו מיידעים את הלקוח בכל הפרטים לגבי שילוח לישראל, באיזו טיסה יגיעו הארגזים, מועדי המראה ונחיתה ומועד צפוי של השחרור. או לחלופין על איזו ספינה תועמס המכולה, מתי היא מפליגה ומתי היא אמורה לעגון בישראל. זהו מידע בסיסי שמועבר לכל לקוח שלנו באופן קבוע כיוון שזו דרך ההתנהלות שלנו. 

האם אתם מספקים גם שירותי אחסון?

יש לנו שבעה מרלוג"ים ברחבי הארץ. הלקוחות שלנו משתמשים בהם על פי הצורך ובהתאם לזמינות של שטחי האחסון ושטחי האחסנה של המכולות. בכל מקרה כזה הלקוח מיידע אותנו על הצורך שלו בהכנת שטחי אחסון בנפח מסוים ובהתאם לכך אנו נערכים מראש. 

אם המטרה של הלקוח היא להשאיר את התכולה בתוך המכולה לפרק זמן מסוים, המכולה נמצאת בעמדת האחסון בשטח שהוקצה לכך. 

 

אולי יעניין אתכם גם: הובלת חומרים מסוכנים | עבודה עם חומרים מסוכנים | העברת קווי יצור

No items found