חברת שילוח בינלאומי מבצעת סוגים שונים של משלוחים לכל מדינות העולם, אך כשמדובר בציוד רפואי זוהי רמה אחרת של מחויבות ושל אחריות.
שינוע ציוד רפואי
יש אפשרות לבצע שינוע ציוד רפואי הן בדרך האוויר והן בדרך הים. מי שעוסק ביבוא של מוצרים אלו מחו"ל או לחלופין מי שמייצר בארץ ושולח למדינות אחרות, מקבל החלטה אם לבצע זאת בהטסה מהירה כמו בעת מלחמה, או בהובלה ימית שהיא איטית באופן משמעותי וזאת על פי העלויות ועל פי דחיפות הגעת המוצרים ליעד.
תחום זה כולל פתרונות שינוע עבור אספקה של תרופות, מכשור רפואי מתוחכם, מוצרים בסיסיים כמו מדי חום, מדי לחץ דם וגם פריטים נלווים כמו סוגים שונים של פלסטרים, ערכות חבישה ועוד.
האחריות של שילוח בינלאומי
כשמדובר בתרופות, אנשי האופרציה של חברת השילוח מסווגים אותם על פי ההנחיה המפורשת של יצרני התרופות. קיימות שלוש דרגות של טמפרטורות:
- הובלה בטמפרטורת החדר אשר נעה בין 25 ל – 15 מעלות.
- הובלה בטמפרטורה ייעודית לתרופות הנעה בין 8-2 מעלות.
- הובלה בתנאי הקפאה – בטמפרטורה של מינוס 15 מעלות.
אלו הן הטמפרטורות שיהיו במכולה, ביחידת הקירור הכוללת קרח יבש בבטן המטוס וגם ברכבי הקירור הייעודיים אשר מבצעים הובלה יבשתית מהמפעל אל שדה התעופה, במשאית הקירור המובילה את המכולה לנמל הימי ובכל רכב שיש לו אישור הובלה בקירור ומבצע שינוע ציוד רפואי מנקודה לנקודה.
שילוח ימי באמצעות מכולת קירור
הובלה ימית לכל יעד בעולם אורכת זמן, זה לוקח במינימום כשבועיים ליעדים קרובים ועד חודשיים ליעדים רחוקים. לאורכה של כל ההפלגה חייבים לוודא שהטמפרטורה נשארת ללא שינוי. זו הסיבה שהאופציה של שילוח תרופות מתבצעת באמצעות מכולות אשר מיוצרות במיוחד למטרה זו . בכל מכולת קירור מותקן מערך קירור ומתכנתים אותו לקראת כל הפלגה על פי הטמפרטורה הרצויה.
מעבר לכך יש בכל מכולה כזו מערך בקרה אשר בוחן לאורך כל הדרך את רמת הטמפרטורה. מרכז השליטה של חברת השילוח בישראל עוקב אחר נתון זה באופן רציף ואם נוצר שינוי לא צפוי יש אפשרות לווסת זאת מרחוק.
פריטי יבוא ויצוא ייחודיים כמו קנאביס
שינוע קנאביס רפואי מתבצע הן מישראל לעולם והן ממדינות זרות לישראל. חומר רפואי זה השייך למשפחת הסאטיבה – sativa המיועד להרגעה ולשימוש בעיקר בשעות הערב ולמשפחת אינדיקה – indica המיועד לשימוש במהלך היום עבור אנשים שסובלים מכאבים כרוניים, אנשים המעוניינים לשפר את איכות השינה שלהם או אלו שסובלים מטראומות שונות.
הקנאביס משווק בצורות שונות כמו עלים ותפרחות והשימוש בהם מתבצע באידוי או בשיטות אחרות על פי המלצת הרופא.
בשנים האחרונות חולים רבים קיבלו אישור להשתמש בקנאביס למטרות שונות ולכן מדובר בתעשייה פורחת שהולכת ומסתעפת. מדובר בצמח רפואי שמצד אחד יש לו דרישה רבה והוא ניתן רק באמצעות מרשם ומצד שני גורמים שאין להם אישור לכך מעוניינים מאד להשיג אותו.
זו הסיבה שכל מה שקשור לקנאביס מתבצע בדרכי שילוח מיוחדות תוך הקפדה על אבטחה משמעותית יותר בכל מה שקשור לנושא שינוע ציוד רפואי.
מעטפת הנחוצה להובלת תרופות
תרופות הן בעלות תוקף מסוים ולאחר שפג תוקפן אין להן ערך. לכן יש חשיבות עצומה של שינוע לחו"ל תוך הקפדה על נתון זה כדי שאפשר יהיה לשווק ולצרוך מוצר זה בזמן. כל משווק בודק את נושא הוולידציה של התרופות לפני אריזתן ואם התאריך הוא לפרק זמן ארוך, אפשר לקדם את התהליך של שילוח לחו"ל באוויר או בים.
מומחי האופרציה מעניקים ליצרני התרופות הנחיות מפורטות לגבי אופן האריזה כמו לדוגמה שינוע באמצעות עגלה שיש בה קרח יבש בעת הטסה אווירית וזאת כדי שלא יהיה כל שינוי בדרגת הטמפרטורה עד ההגעה לבית המרקחת או לבית החולים במדינה מעבר לים.
התמחות בנושאי שילוח ספציפיים
שינוע ציוד רפואי והובלה של תרופות אינם עניין של מה בכך. חברת שילוח בינלאומי אשר פועלת שנים רבות פיתחה עם השנים שיטות עבודה מתקדמות הכוללות צ'ק ליסט מפורט ומדויק מרגע הייצור במפעל ועד הרגע שבו החבילה מגיעה ליעד.
זו הסיבה שנושא שינוע תרופות מתבצע תוך בקרה של גורם מוסמך לאורך קו היצור, וגם בעת האריזה וההובלה כדי שלא יוצר מצב שבעקבותיו לא תהיה אפשרות להשתמש בתרופות.
הובלה ימית לחו"ל
לאחר קבלת בקשה לשילוח תרופות ליעד מסוים בעולם, אנשי האופרציה בודקים איזו ספינת משא אמורה לעגון בזמן הקרוב בישראל ולאחר מכן להמשיך לכיוון הנדרש כמו מזרח אסיה, צפון אמריקה, אירופה או כל יעד אחר. על פי לוח הזמנים משוריין למכולה זו מקום בספינה הרלוונטית. צוותי המפעל דואגים לבצע אריזה מושלמת ומוקפדת של התרופות כדי שיגיעו בשלמותן.
בכל ספינה יש הקצאה של שטח עבור מכולות הקירור כיוון שגם לאורך ההפלגה בוחנים שהכול פועל בהן באופן תקין.
השותפים העסקיים בעולם
בכל נקודה ברחבי הגלובוס יש לנו שותפים עסקיים שאמורים לקבל משלוחי תרופות ומשלוחים אחרים המגיעים מישראל בדרך הים ובדרך האוויר. לאחר השחרור מהמכס וביצוע כל ההליכים המנהליים הם מעבירים את הסחורות ללקוחות שביצעו את ההזמנה.
בנוסף לכך הם גם מבצעים שינוע ציוד ותרופות ממדינות שונות ארצה על פי החלטתה של חברת הייבוא בדרך הים או באוויר. הם דואגים לכך שהמשלוחים יגיעו בזמן לנקודות האיסוף ויצאו בטיסה או בהפלגה על פי מה שתואם מראש.
יבוא ויצוא של תרופות ושל מכשור רפואי מבצעים רק עם המומחים לנישה זו. השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשמח לסייע לכם.
שאלות ותשובות
כמה זמן מראש יש להזמין מכולות קירור עבור שינוע ציוד רפואי לצפון אמריקה?
ברוב במקרים יש לנו במלאי מכולות קירור אך רצוי ליידע אותנו חודש ימים מראש כדי שנשריין עבורך את הכמות הנחוצה וגם נתאם עבורן מקום בספינת המשא על פי המועדים הנוחים לך.
מה קורה אם משלוח של תרופות נתקע בנמל ימי מסוים פרק זמן ארוך בגלל תקלה בספינה?
אין מדיניות קבועה, זה תלוי בפרטי המקרה. יש מצבים שבהם מגיעה לנמל ימי זה ספינה אחרת היוצאת לנתיב שייט זהה ולכן מעבירים אליה את כל המכולות, אם יש בה מקום. יש מקרים שמזעיקים במיוחד ספינה אחרת שתשיט את כל המכולות אם מדובר בתקלה משמעותית ולכן זמן התיקון יהיה ארוך מאד.
אם מדובר בתיקון קצר יחסית, תהיה המתנה בנמל הימי עד שהספינה תהיה תקינה ואז היא תמשיך את מסלול ההפלגה שלה.
האם יש אריזות מיוחדות לתרופות בעת שינוע ציוד רפואי ותרופות?
מומחי האריזה של חברת השילוח מעניקים הדרכה מלאה בנושא זה ולכן האורזים במפעל יודעים מראש כיצד לארוז סחורה המיועדת לייצוא. יש לכך ארגזים חזקים מיוחדים שמעניקים מעטפת מלאה לתרופות, כדי שלא תהיה חדירה של אוויר ושל מים פנימה.
יש אפשרות לטיסה מהירה של ארגז תרופות מצילות חיים לאמסטרדם?
הדבר אפשרי ומקבל קדימות כיוון שמדובר במקרה חריג.
לאמסטרדם יש טיסות כמעט בכל יום מישראל ולכן מטען זה יעלה על הטיסה הקרובה ביותר.
מעבר לכך השותפים העסקיים ימתינו בשדה התעופה והם ידאגו להעביר זאת במהירות לגורם הרלוונטי.